Хаас официално потвърди интереса към Естебан Окон. Според Аяо Комацу, французинът е един от сериозните претенденти за едно от местата в американския тим през 2025 г.
В началото на месеца стана ясно, че Окон си тръгва от Алпин след края на настоящия сезон. 27-годишният пилот няма гарантирано място за догодина, подобно на някои свои колеги. Пред Окон има няколко тима, към които той може да продължи кариерата си в F1
Една от опциите е Заубер. Швейцарският тим продължава трансформацията си под ръководството на Андреас Зайдл. В Преди повече от месец тимът потвърди привличането на Нико Хюлкенберг. Германецът ще бъде първият официален пилот на Ауди F1 Тийм през 2026 г. В момента марката от Инголщат продължава да търси вторият пилот, който ще я представлява след около две години.
Втората опция за Окон е Хаас. Американският отбор търси заместник на Хюлкенберг. Хаас проявяваше интерес към Юки Цунода. Японецът обаче реши да остане част от Виза РБ за още една година. Очаква се базиранията в Банбъри екип да привлече Оливър Беърман. Британският тийнейджър направи страхотно впечатление в Джеда, където заместваше Карлос Сайнц. Следващият уикенд Беърман ще кара болида на Хаас в първата тренировка за Гран при на Испания.
Окон е свързван с Хаас още преди новината за раздялата с Алпин. Наскоро шефът на тима призна, че французинът е една от опциите за догодина. Комацу също така потвърди, че Беърман също се бори за място в Хаас за следващия сезон.
„Оценяваме го. Ако не го разглеждаме като вариант, нямаше да го пуснем в колата в FP1. Следващият път той ще кара за нас в Барселона“, коментира Комацу по адрес на Беърман.
Японският специалист също така че Хаас и Окон ще си паснат много добре.
„Той има много опит, победител е в състезание, има подиуми и е спечелил много точки. Освен това е работил с няколко различни отбора“, каза Комацу. „Окон има много опит. Това е нещо, което търсим. Той е само на 27 години, така че все още е млад.“
„Мисля, че неговата отдаденост и работна етика са много, много добри. Разговарям с няколко от настоящите пилоти от F1, както и с някои от младите пилоти. Окон определено е един от няколкото варианта, които обмислям сериозно“, каза още шефът на Хаас.
Коментарите на Комацу подсказват, че не се изключва и пълно обновяване на пилотския състав на Хаас. Има голяма вероятност отборът да се раздели с Кевин Магнусен в края на годината. Датчанинът има само eдна точка от началото на годината. Магнусен също така се забърка в няколко инцидента, заради които събра 10 наказателни точки и е много близо до отстраняване от състезание
Предполага се, стратегическият подход на отбора явно предпочита съчетаването на млад талант с опитен пилот. Точно такъв би бил случаят с Окон и Беърман.
„Искам да кажа, че ние израстваме като отбор и се усъвършенстваме. Намираме се в доста динамична ситуация. Според мен комбинацията от младост и сериозен опит, който да ни даде референция, ще бъде доста вълнуваща“, заключи шефът на Хаас.
Admin’s Camera Roll: Canada 📸🇨🇦#HaasF1 #CanadianGP pic.twitter.com/3wtcwRR2L4
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) June 12, 2024