Гран при на Австралия ще бъде сериозно предизвикателство за Хаас. Това заяви Аяо Комацу. Според него, надпреварата на пистата в Мелбърн ще даде ясна представа дали инженерите на екипа са решили проблемите с износването на гумите.
Деградацията на гумите по време на състезанията беше ахилесовата пета за Хаас през последните два сезона. Тежкото износване не позволяваше на пилотите на отбора да се борят за по-добри резултати и ги принуждаваше да правят допълнителни спирания в бокса
Тази година Хаас си постави за цел да реши проблемите с гумите. Отборът се фокусира изцяло върху това нещо по време на предсезонните тестове, както настоя Комацу.
Хаас показа добра скорост в първите два старта за сезон 2024. Екипът беше много близо до челната десетка в Гран при на Бахрейн. 7 дни по-късно Хаас спечели първата си точка благодарение на десетото място на Нико Хюлкенберг в Джеда. Този резултат обаче едва ли щеше да бъде възможен без помощта на Кевин Магнусен. Опитният датчанин приложи много дефанзивна тактика. Така той забави няколко болида зад себе си в продължение на доста обиколки.
Отборът показа доста добро износване на гумите в първите два старта за 2024 г. Но от друга страна, в тези стартове се използваха по-твърди смеси на Пирели. Този уикенд италианската компания предлага на отборите най-меката си смес С5. Именно с тези гуми Хаас страдаше най-много миналата година. Това кара Комацу да смята, че неговият отбор е изправен пред сериозно предизвикателство.
„Използвахме предсезонните си тестове за да премахнем най-голямата си слабост от миналата година – състезателното ни темпо. Смятам, че сме много доволни от представянето си в първите две състезания, които бяха на две много различни писти. Вярвам, че сме направили крачка напред както по отношение на автомобила, така и на настройките“, сподели Комацу.
„Очаквам с нетърпение Мелбърн, защото това отново е много различна писта. Тук нивото на притискане ще се върне на нивото от Бахрейн, но като цяло пистата е много по-различна“, продължи шефът на Хаас. „Тази в Сахир е по-ориентирана към сцеплението, докато Мелбърн е малко по-смесена. В нея има и ограничение при предните гуми, а при висока скорост движението е малко по-ограничено. След това типът на завоите е много различен.“
„По отношение на настройките на автомобила ние все пак ще се фокусираме върху темпото в дългосрочен план. Деградацията няма да е толкова ниска, колкото в Джеда, или пък толкова висока, колкото в Бахрейн, така че ще бъде някъде по средата.“
Положителните знаци в Бахрейн и Джеда по отношение на деградацията гумите са ранен показател, че инженерите на Хаас са постигнали напредък спрямо миналия сезон. Комацу обаче настоява, че отборът му ще разбере по-добре истинската ефективност на VF-24 след Гран при на Япония
„В следващите няколко състезания трябва да докажем, че сме направили истинска крачка напред. Не можем да правим конкретни заключения, преди да направим четири състезания на четири различни писти, с различни гуми и климат“, обясни шефът на Хаас.
„Бахрейн и Джеда са две много различни писти. И на двете състезания се представихме силно, което е много положителна равносметка. Сахир е писта с грубо сцепление и високо ниво на притискане. Джеда пък е трасе с много висока средна скорост, с гладък асфалт и с по-ниско ниво на притискане.“
„Мелбърн е с подобно ниво на притискане като Бахрейн, но не е толкова ограничено. Тук има повече високоскоростни завои и като цяло типът им е различен. Две седмици по-късно ще отидем в Сузука. Там се намира този така прочут първи сектор със среднобързи и бързи завои, които имат различни изисквания.“
„Едва след тези четири състезания можем да направим по-добър извод за това кои са силните и слабите страни на VF-24 и как можем да го управляваме по-добре“, завърши шефът на Хаас.
Australia highs and lows ⬆️⬇️
We’ve had some pretty dramatic moments, good and bad, in Melbourne over the years! 🇦🇺#HaasF1 pic.twitter.com/uciGHmh8dI
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) March 18, 2024