Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хил: Битката на Хамилтън и Верстапен напомня на двубоя между Шумахер и...

Хил: Битката на Хамилтън и Верстапен напомня на двубоя между Шумахер и Алонсо през 2005 г.

2833
0

Битката на Люис Хамилтън и Макс Верстапен напомня на двубоя между Михаел Шумахер и Фернандо Алонсо през 2005 г., смята Деймън Хил. Световният шампион във Формула 1 за 1996 г. разказа в подкаста F1 Nation също така, че според него пистите в календара трябва да са сложни и предизвикателни за пилотите.

„На старта на Имола Люис се оказа в сложна ситуация. Вероятно е очаквал по-голяма заплаха отдясно – от страна на Серхио Перес, но Макс Верстапен стартира по-добре. Верстапен действа смело. Изглеждаше като че ли върви по самия ръб на трасето, но не дръпна крака си от педала на газта. Според мен Люис трябваше да му отстъпи в първия завой, защото той се намираше във вътрешния радиус.“

„Макс и Люис през целия сезон ще си крадат точки един от друг. Този път напред бе Верстапен – взе старта и първия завой. Хамилтън започна състезанието малко по-лошо, отколкото в Бахрейн. Двамата не си отстъпват един на друг по нищо.“

„Борбата им ми напомня тази между Михаел Шумахер и Фернандо Алонсо през 2005 г. Тогава Михаел вече бе седемкратен световен шампион, Ферари имаше няколко поредни титли при конструкторите. Сега Хамилтън и Мерцедес са в такава ситуация“, разясни Хил. „Алонсо бе мислещ, но темпераментен млад състезател. Колата му отстъпваше на тази на Ферари, но той показа най-доброто от себе си. И този сезон също ни очаква фантастичен двубой.“

„На Имола много пилоти допуснаха грешки. При рестарта дори Верстапен едва не изтърва контрола над автомобила си. Някой наскоро ми припомни, че когато Стърлинг Мос водел в надпревара, нарочно пързалял колата си, за да подведе съперниците си, че трасето е по-хлъзгаво, отколкото е в действителност. Любопитно ми е дали Макс не е сторил същото… Но ми се струва, че наистина си сбърка. Имола показа, че никой не е застрахован от грешки – дори Алонсо повреди автомобила си на път за стартовата решетка.“

„Сложността на управление изненада пилотите. Това повлия и на реакцията на Джордж Ръсел – той разбра, че не е просто да се състезаваш на мокър асфалт със скорост от над 300 км/ч. Преди време пистата бе още по-трудна. Промениха я след уикенда през 1994 г. Струва ми се, че ако Аертон Сена и Роланд Ратценбергер се окажеха някак на съвременната Имола, щяха да изпаднат в ужас от някои изменения. Те вярваха, че красотата на Формула 1 е в нейната сложност, контролирания риск и да има наказания за грешките.“

„Мнозина няма да се съгласят с мен, но смятам, че сега нещата са твърде опростени. След грешка може да се върнеш на пистата и да не загубиш кой знае колко време. Това не е изпитание за пилоти. Трасето трябва да е трудно и да ги принуждава да рискуват. На Сузука например изобщо няма зони за безопасност и там съвсем не излитат извън пистата толкова често.“