Начало Избрани Хамилтън: Колата става все по-лоша

Хамилтън: Колата става все по-лоша

5150
0
Люис Хамилтън, Мерцедес
Люис Хамилтън, снимка Венелин Николов

Люис Хамилтън не бе никак притеснен, когато бе попитан как са преминали петъчните тренировки за Мерцедес на пистата Жил Вилньов.

По време на първата сесия за Гран при на Канада този уикенд, Хамилтън получи задача да изпробва експериментален нов дизайн на пода с голям разрез. Той предназначен за справяне с хроничния проблем на болида W13, свързан с подскачането. 

Седемкратният световен шампион завърши на осмо място в първата свободна тренировка. После той се върна към обичайните настройки за по-късната сесия. В нея се смъкна до 13-то място и изоставаше с почти 1.3 сек. зад най-доброто време, постигнато от Макс Верстапен.

Запитан за мнението си относно протичането на вчерашния ден, Хамилтън отговори по следния начин:

Почти като всеки петък за нас. Опитах много различни неща, включително експериментален под, който не проработи. Нищо от това, което по принцип правим с този автомобил, не работи както трябва. Продължаваме да опитваме различни настройки“, каза Хамилтън. Британецът потвърди, че съотборникът му Джордж Ръсел е работил върху алтернативни подходи.

Аз и Джордж използвахме много различни настройки във втората тренировка за да видим кой вариант работи по-добре. Ще изчакам да чуя как се е чувствал той. За мен това беше катастрофа.“

„Колата става все по-лоша продължи той, като звучеше все по-раздразнен и отчаян. „Колкото повече работим с нея, толкова повече нещата се влошават.“

Не знам. Ще продължим да изпълняваме нашата програма. Тя е такава, каквото е. Мисля, че това ще бъде автомобилът ни за тази година. Просто трябва да издържим и да работим усилено върху създаването на по-добър болид за следващия сезон.“

Ще се поправим поне до края на следващата година.“ Надявам се, че това няма да ме спре да се състезавам за по-дълго време. Времето ще покаже.“

Обикновено Гран при на Канада е едно от любимите състезания на Хамилтън през годината. Жил Вилньов е писта, която той обожава. Въпреки това заяви, че заради проблемите с тазгодишния Мерцедес, усещането не е било същото.

Това не е трасето в Монреал, което познавам и с което съм свикнал, каза Хамилтън. Седемкратният световен шампион спечели първия си полпозишън в F1 през сезон 2007, след което триумфира и в състезанието.

Това бе най-лошото усещане, което някога съм имал в дадена кола. През цялото време водя монументална борба, за да се предпазя от стените.“

„При само едно докосване на бордюрите, автомобилът се размазва. Окачването е толкова твърдо. Ако искате да сте бързи в Монреал, наистина трябва да се движите по бордюрите.“

Автомобилът отскача много лошо. След това се приземява и тръгва в различни посоки. Вие просто се опитвате да хванете кола, която скача, подскача и се захваща.“

Трудно е. Това ме държи в напрежение. И вчера имаше няколко големи удара. Вдигнахме малко колата, но това не е от значение.“

Опитахме много неща и ги отбелязахме. Голяма част от тях не работеха. Доста се отклонихме. но това може да се очаква с такъв автомобил.“

Надявам се днес да се опитаме да направим някои промени, но по принцип става дума само за основите на автомобила. Той е такъв, какъвто е. Ще бъде труден уикенд.“