Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън: Настилката е по-груба и е истинска борба да запазиш температурата в...

Хамилтън: Настилката е по-груба и е истинска борба да запазиш температурата в гумите

1434
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Люис Хамилтън бе трети, а съотборникът му Валтери Ботас – четвърти – в петъчните тренировки преди Гран при на САЩ. Английският пилот на Мерцедес отбеляза, че вероятно е сбъркал при промяна в настройките между двете петъчни сесии на пистата Circuit of the Americas.

„Като цяло тренировките бяха добри, но имаме още много работа. Направих някои промени за втората сесия и не бях доволен от колата. Темпото не бе лошо, но мисля, че загубихме скорост спрямо останалите. Трябва да проверим данните защо се получи така.“

„Усещането е, че настилката е по-груба и това означава, че е истинска борба да запазиш температурата в гумите. Износването е по-голямо, отколкото очаквахме“, обясни Хамилтън

Ботас ще получи санкция заради още една смяна на двигател. Въпреки това финландецът бе убеден, че може да се бори дори за победа на трасето до Остин.

„Мисля, че колата ни е добра тук и дори с наказанието от пет места назад на грида пак бихме могли да направим силно състезание, независимо откъде ще стартирам. Заради санкцията се съсредоточих върху темпото си в дълги серии. Има още много работа по настройките – на места управлението не бе лесно. Пистата е загубила доста сцепление, така че балансът бе непостоянен. Но ще разгледаме опциите си и ще видим какво можем да направим, защото аз ще трябва да изпреварвам други автомобили ако искам да стигна до подиума и да се боря за победата“, коментира Ботас.

Директорът операции на пистата в Мерцедес Андрю Шовлин добави, че ситуацията с неравностите по трасето не е толкова лоша, колкото са се опасявали в тима.

„Настилката е доста неравна, което води до проблеми в няколко завоя, но ситуацията не се различава особено в сравнение с предишни години и със сигурност не е толкова лоша, колкото се опасявахме. Във втората тренировка не изглеждахме толкова силни. Гумите лесно прегряваха и това затрудняваше постигането на постоянно темпо. Една от обиколките на Люис, която щеше да създаде по-добро впечатление, бе изтрита (за нарушаване ограниченията на трасето в 19-ти завой – б.р.). Но изглежда сме изгубили някаква скорост. Това може да се дължи на редица неща. Вероятно не се адаптирахме по най-добрия начин към по-топлото време. Други може да са постигнали прогрес. Или пък някои от нашите промени не са проработили според очакванията ни. Цялостното усещане след втората сесия е, че битката в челото ще е много напрегната. Изглежда и двата Ред Бул-а могат да се борят за полпозишъна.“