Люис Хамилтън не подкрепя експеримента на F1 и Пирели в Унгария. Пилотът на Мерцедес отправи критики към Алтернативното разпределение на гумите (ATA), което се използва този уикенд. Седемкратният световен шампион не бе никак доволен и от своя автомобил по време на вчерашните тренировки.
Хамилтън не записа нито една обиколка в първата свободна тренировка, която се проведе на мокри условия. Британецът реши да не предприема излишни рискове на хлъзгавата писта „Хунгароринг“
Състезателят на Мерцедес даде едва 16-то време след края на FP2 в Унгария. Подобно на някои от своите съперници, Хамилтън правеше състезателни симулации и използва само един комплект средно твърди гуми. Така той реши да спести един комплект меки гуми, които ще се ползват в квалификацията.
Този уикенд F1 изпробва Алтернативно разпределение на гумите. Според правилата, екипите разполагат със само 11 комплекта гуми на Пирели, вместо традиционните 13. Освен това пилотите трябва задължително да използват твърди гуми в Q1, средно твърди в Q2 и меки в Q3.
Хамилтън направи 28 обиколки във втората тренировъчна сесия. Седемкратният световен шампион използва само един комплект медиум, което бе доста странно решение.
„Вчера използвахме само един комплект средно твърди гуми. При формата „Алтернативно разпределение на гумите“ се получава по-малко движение по пистата, което не е идеално от гледна точка на нас, пилотите. Все пак така имаме по-голяма гъвкавост по отношение на гумите, с които ще караме в третата свободна тренировка“, сподели Хамилтън. Пилотът на Мерцедес не бе никак доволен от баланса на своя болид.
„Автомобилът не се чувстваше добре. Ще работим по настройките и се надяваме да направим някои подобрения за днешния ден. Обикновено в началото винаги ни липсва малко темпо. Благодарение на работата, която вършим и промените, които правим, обикновено сме склонни да намерим още малко скорост с напредването на уикенда. Надявам се, че автомобилът ще се чувства по-добре в остатъка от уикенда“, добави Люис Хамилтън.
Съотборникът на Хамилтън Джордж Ръсел даде най-добро време в FP1. Британецът обаче остана последен във втората петъчна тренировка, тъй като също не правеше обиколки с меки гуми
„Бяхме с много различна програма от всички останали. Използвахме само един комплект средно твърди гуми през цялото време. Това означаваше, че работихме с използвани гуми по FP2, заради което времената за обиколка не дават вярна представа за темпото ни. Сигурен съм, че днес ще бъдем по-добри. Фокусирани сме върху опитите да се подобрим. Знаем, че сме склонни да се подобряваме с напредването на уикенда и вървим в правилен път“, каза Ръсел.
„Научихме няколко интересни неща дори по време на тази суха сесия. Имаме проблеми с цялостното сцепление, а гумите не бяха в правилния прозорец както при ниско, така и при високо ниво на гориво. Трябва да разберем защо е така. Такива неща обаче трудно ще бъдат оценени по време на сесия. Ще поработим върху това- със сигурност петък беше най-добрият ни ден. Това обаче не е първият път, в който го казваме тази година. Събота и неделя обикновено са по-добри, така че с нетърпение очаквам остатъка от уикенда в Унгария“, добави пилотът на Мерцедес.
Friday through our lens. 📸 Behind-the-scenes in Budapest. pic.twitter.com/KqIm1OQ6Pd
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) July 21, 2023