Люис Хамилтън коментира новите писти, които влязоха в календара на F1 последните 10 или малко повече години. Според него, повечето от трасетата „нямат свой характер“ и не „предизвикат пилотите“, тъй като имат големи зони за сигурност и са доста широки. Хамилтън все пак похвали трасето в Остин, което също е сравнително ново.
Хамилтън не е голям фен на новите трасета в календара. Според него, те са твърде еднообразни и нямат собствен характер. В същото време той също така подложи на съмнение избора на някои трасета за спринтови състезания през 2026 г.
Последните близо петнадесетина години в календара на F1 влязоха много нови трасета. Сред тях са Остин, Абу Даби, Катар и др. Това са все писти с големи асфалтови зони за сигурност, което позволява на пилотите да допускат по-големи грешки, без да бъдат наказвани. В същото време писти като Сузука, Силвърстоун, Интерлагос и др. са по-тесни и имат зони за сигурност с трева и чакъл. Това означава, че всеки пилот може да бъде сериозно наказа, ако премине през тези участъци
Хамилтън е един от най-опитните действащи F1 пилоти. Седемкратният световен шампион има повече от 376 участия в Гран при и е карал на всякакви писти. Според него, по-старите писти имат „истински характер“. Той също така призова F1 да гарантира, че спринтовете се провеждат на подходящи писти, за да се покаже най-добре този формат. Хамилтън обърна особено внимание на Сингапур, където ще има спринт догодина.
„Никога не можеш да прекаляваш с безопасността. Но днешните писти са различни от тези през 90-те и началото на века, когато зоните за сигурност бяха покрити с трева. Когато преминаваш границата, трябваше да платиш някаква цена“, каза Хамилтън.
„В смисъл, че можеше да се озовеш в чакъла или да повредиш колата. Днес можеш да излезеш от пистата и да се върнеш обратно, така че не ми харесва, но така стоят нещата. Страхотно е да има стари писти с истински характер. Аз винаги ги описвам като старите къщи.“
Хамилтън вярва, че Остин е едно от най-добрите модерни трасета. Но в същото време посочи, че повечето от трасетата „нямат собствен характер.“
„Новите писти нямат свой характер като цяло. Но Остин, например, е страхотна писта за каране в квалификация и страхотна състезателна писта. Има много писти, на които ходим. Може би имаме фенове, но самите писти не ни дават много“, заяви Хамилтън.
„Просто се следвате един друг и квалификацията е всичко. Има работа за вършене по спринтовете, което положително. Можем да работим по това, за да направим състезанията още по-вълнуващи.“
„Някои от спринтовете пилотите просто ще се следват, като например догодина в Сингапур. В 19 обиколки в Сингапур няма да видите никакви изпреварвания. Има и други писти, където това може да е добър знак. Но все пак мисля, че спортът върви в правилната посока.“
„Просто е невероятно да видиш как спортът се разраства по целия свят. Толкова щастлив, че нови хора се интересуват от него. Когато започнах да карам в F1, групата феновете беше същата и не се разрастваше със старото ръководство, което не беше с далновидно мислене“, заключи Люис Хамилтън.
Сингапур няма да е единствената нова писта, която ще приеме спринт догодина. Друга такава е Зандвоорт. Пистата край брега на Северно море е доста тясна и технична, което не води до голям брой изпреварвания по време на състезанията.
Неотдавна Габриел Бортолето също коментира спринтовия календар за 2026 г. Пилотът на Заубер смята, че спринтът в Сингапур ще бъде много тежък заради атмосферните условия и конфигурацията на трасето.
„Може би ще има проблем. Все пак догодина вече няма да съм новобранец, но това определено е проблем. Сингапур през деня… не е идеално“, каза Бортолето.
„Имам късмет, че в момента съм във Формула 1. Има няколко спринта, но все още не са много. Но за бъдещите новобранци мисля, че спринтовете и уикендите със само една свободна тренировка няма да са лесни.“
Excited for more of this! 💚💛#F1 #BrazilGP pic.twitter.com/9KkZPVgLex
— Formula 1 (@F1) November 3, 2025













