Начало Избрани Хамилтън определи новия формат като „тренировъчна сесия с точки“

Хамилтън определи новия формат като „тренировъчна сесия с точки“

1577
0
Люис Хамилтън, Мерцедес
Люис Хамилтън, снимка Мерцедес

Люис Хамилтън коментира новия формат за спринтовите уикенди, който дебютира в Гран при на Азербайджан. Пилотът на Мерцедес вярва, че тази промяна ще превърне спринтовата надпревара в „тренировъчна сесия с точки.“

Във вторник ръководството на F1 потвърди новия формат за уикендите със спринтове. Той влиза в сила от четвъртия кръг за сезон 2023 в Азербайджан и ще включва някои изменения.

Основната промяна е свързана с това, че втората тренировка за уикенда, която беше насрочена за събота сутринта, ще бъде заменена с квалификация. В нея ще се определи редът на стартовата решетка за спринтовото състезание, което ще се проведе по-късно същия ден

Допълнителната сесия в F1 ще се нарича „спринтова квалификация“. Тя ще се провежда в същия формат от три части като обичайната квалификация, но с по-малка продължителност. Освен това пилотите ще трябва задължително да използват определени смеси на гумите на Пирели във всяка фаза на спринтовата квалификация.

Същевременно квалификационната сесия в петък ще определя стартовата решетка за самата Гран при. Другата разлика е, че  спринтовете вече са самостоятелни състезания. Като такива те нямат пряко отношение към стартовия ред за Гран при.

Отделянето на спринта от основната надпревара може да накара пилотите да натискат повече в събота следобед. Хамилтън обаче смята, че това едва ли ще се случи, тъй като трябва да се пазят автомобилите.

“Не мисля, че сега ще има кой знае каква промяна. Преди мястото, на което сте завършили в спринта. определяше позицията, от която ще потеглите в състезанието. Сега това е като тренировъчна сесия, след която се дават точки“, сподели Хамилтън.

„Не мисля, че ще бъдем по-агресивни, отколкото сме го правили в миналото. Това, което смятам, че е чудесно, е факта, че правим тези уикенди в различен формат. Хубаво е да има много време, в което можем да караме повече и винаги сме говорили за това кое е най-доброто от гледна точка на околната среда. Не знам дали ще е по-добре за феновете. Имаме големи пауза между сесиите и бихме могли да караме повече и да радваме феновете. Може би трябва да поработим върху това в бъдеше“, добави състезателят на Мерцедес.

Хамилтън коментира и слуховете за разговори между Шарл Льоклер и Тото Волф. Седемкратният световен шампион даде да се разбере, че това няма да повлияе на преговорите му с Мерцедес.

„Не съвсем. Някои от пилотите разговарят с шефове на отбори или имат някакви отношения с тях“, каза Хамилтън.

„Харесва ми мястото, на което съм и обичам отбора си. Благодарен съм за пътя, който извървяхме, както и за това, върху което работим занапред. Това в крайна сметка не оказва никакво влияние върху бъдещето ми в Мерцедес“, допълни Люис Хамилтън.