Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън: По-далеч сме от Ред Бул, отколкото мислехме; Волф: Губехме поне 0,5...

Хамилтън: По-далеч сме от Ред Бул, отколкото мислехме; Волф: Губехме поне 0,5 сек заради охлаждането на двигателя

7332
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Пирели

Пилотите на Мерцедес Джордж Ръсел и Люис Хамилтън финишираха пети и седми в първия кръг от световния шампионат на Формула 1 за сезон 2024. След финала на пистата Сахир в Бахрейн седемкратният световен шампион заяви, че темпото на F1 W15 е по-далеч от това на Ред Бул, отколкото в тима от Бракли са смятали. Тото Волф пък определи загубата на време от проблемите с прегряването на задвижващата система общо на 0,5-0,6 сек.

„Мисля, че в отбора чувстваме известно разочарование. Определено се надявах, че представянето ни този уикенд ще е по-добро, отколкото реално беше. Състезанието бе трудно. Разликите са много малки. Износването (на гумите) очевидно е високо с този болид. Със сигурност има множество области, в които можем да постигнем подобрение. Ясно е, че сме по-далеч от Ред Бул, отколкото мислехме“, коментира Хамилтън

„Колата е стабилна, надеждна, но надпреварата беше истинска битка. Дадох всичко от себе си, но нямаше кой знае колко за извличане от болида в сравнение с някои от съперниците пред нас. Ако се бях класирал по-добре в квалификацията, вероятно щях да съм с някое място напред, защото последният стинт бе добър.“

„Беше състезание, в което да открием какво работи. Научих много за автомобила и има доста възможности за подобрение. Сигурен съм, че отборът ще постигне напредък“, каза още Хамилтън.

Според Волф в началото на сезон 2024 Мерцедес е зад Ред Бул и Ферари като скорост.

„Беше странна ситуация, защото охлаждането ни струва доста скъпо. В момента, когато се налага да контролираш скоростта, за да охлаждаш задвижващата система, гумите излизат от работния си прозорец и всичко отива на кино. Но така или иначе темпото бе по-лошо от очакваното. Мисля, че това ни е мястото в момента – третият по бързина отбор зад Ферари и Ред Бул. Очевидно сме на цяла галактика от Макс [Верстапен]. Така че трябва да анализираме положението“, обясни австриецът.

„Губехме по 0,3-0,4 сек заради задвижващата система. Като се добавят нужните действия за подпомагане на охлаждането, то бих казал, че не успявахме да извлечем поне 0,5-0,6 сек от потенциала на автомобила“, продължи Волф

„Тестовете минаха добре. Представянето в четвъртък и петък също бе окуражаващо. Болидът бе стабилен, пилотите го харесаха. След старта горе-долу всичко вървеше по план. И след това за съжаление се появиха грижите с двигателя. Все още не разбираме откъде дойдоха. Един от клиентските ни отбори – Уилямс – имаше същите проблеми. Другите два (Макларън и Астън Мартин – б.р.) нямаха такива грижи“, допълни шефът на Мерцедес в F1.

И Ръсел каза, че с Хамилтън са имали подобен проблем – прегряване на задвижващата система. Според него обаче той е дошъл от грешка с конфигурацията на охлаждането, която лесно може да се поправи.

„Беше странно състезание. Налагаше се да помагаме за справяне с прегряването на агрегата. Жалко, тъй като направихме наистина добър старт. Успях да изпреваря [Шарл] Льоклер за второто място, но скоро след това по волана започнаха да излизат предупреждения. Губех много време и не можех да удържа никого зад себе си.“

„За щастие не е проблем, от който да се тревожим. Сбъркахме с конфигурацията на охлаждането. Не трябва допускаме подобно нещо отново. Беше просто лошо решение. Без тези проблеми мисля, че щяхме да сме в битката за третото място“, добави Ръсел.