Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън спечели Гран при на Унгария

Хамилтън спечели Гран при на Унгария

69
0
Гран при на Унгария

Люис Хамилтън (Макларън) спечели и Гран при на Унгария, след като доминира през целия уикенд на пистата Хунгароринг. На малко повече от секунда зад него финишира Кими Райконен, а трети е съотборникът на финландеца в Лотус Ромейн Грожан.

Слънцето грееше ярко преди старта на надпреварата и предвижданият от метеоролозите дъжд изглеждаше далеч от Хунгароринг. Стартът обаче бе отложен, след като Михаел Шумахер не спря в рамките на определеното място (което бе потвърдено от ФИА след финала). Мерцедес-ът му бе прибран в питлейна, откъдето и потегли по-късно. Надпреварата бе намалена с една обиколка – на 69 от първоначалните 70.

При изгасването на червените светофари Хамилтън поведе. Зад него Фетел пресече пътя на Бътън и опита да гони Грожан, но Дженсън го изпревари. Пети се нареди Алонсо пред Райконен, Марк, Сена, Маса и Хюлкенберг.

Уебър потегли страхотно и бе седми след няколко завоя в първия тур. Австралиецът бе предпочел гуми медиум за началото на надпреварата (само той и още трима пилоти бяха с по-твърдата смес на грида – Пик, Глок и Де ла Роса).

Шумахер пък влезе в бокса и сложи медиум още във втората обиколка на състезанието. Секунди по-късно се оказа, че е разследван за превишена скорост в питлейна и стюардите му наложиха преминаване през алеята пред гаражите. Той изтърпя санкцията почти веднага и това го прати последен в колоната.

Хамилтън отвори разлика спрямо Грожан от малко над 2 секунди в първите обиколки, като и по-назад в колоната пилотите се движеха доста близо един до друг. В Ред Бул мислеха, че Алонсо може би пести гуми, тъй като темпото му не бе от най-високите и се движеше на близо 3 секунди зад Фетел. От Макларън пък съобщиха на Хамилтън, че ще удължат малко първия му стинт предвид близостта на пилота на Лотус – Грожан поддържаше темпо и позволяваше на англичанина да се откъсне на максимум 2,5 секунди.

Бътън пръв от пилотите в челото влезе в бокса в 16-ата обиколка и сложи гуми медиум на Макларън-а си. По-твърдата смес предпочете и Алонсо, докато Фетел остана със софт. Хамилтън бе в пита в 19-ия тур (медиум), веднага след него от там мина и Грожан (софт). Последни от първата половина на колоната бокс направиха Райконен (софт), Уебър (медиум) и Перес.

Размествания след тази серия питове нямаше в първите четири позиции – Хамилтън бе начело пред Грожан, Бътън и Фетел. Пети вече бе Райконен, прескочил Алонсо в бокса, следваха Уебър, Сена, Маса, Розберг, Хюлкенберг.

Ромейн подгони Хамилтън и свали разликата помежду им под секунда, но негов бавен тур позволи на състезателя на Макларън да избяга на 1,7 сек в 26-ия тур. Англичанинът продължи да трупа аванс и след още тур вече бе на 2,3 сек напред. Фетел пък бе на 0,7-1 сек зад Бътън, но изпреварвания нямаше. Немският пилот се обади на екипа си с настояване да измислят нещо със стратегията, на което получи отговор, че на питуола работят по въпроса.

Отново Бътън пръв от челото бе в бокса за втора смяна на гуми – в 35-ата обиколка взе софт. След това Фетел и Райконен последователно дадоха най-бързи обиколки и това помогна на германеца да прескочи Дженсън след бокса си в 39-ия тур (медиум). След това гуми смениха Грожан (медиум), Уебър (софт), Хамилтън (медиум, като той излезе пред Ромейн). Начело се оказа Райконен, докато междувременно Алонсо и Маса направиха втори питове – двамата останаха с медиум.

Кими получи инструкция да натисне колкото може в последната си обиколка преди да влезе в пита. Авансът му бе 11,7 сек и при излизането от бокса се озова гума до гума със съотборника си. Финландецът го притисна, Грожан излезе от трасето и Райконен взе втората позиция. Бътън пък спря за трети път – за медиум – и бе забавен заради проблем с предна лява гума.

Райконен бе на 3 секунди зад Хамилтън в 48-ата обиколка, следван на 2,2 сек от Грожан. Следваха Фетел, Уебър, Алонсо, Бътън, Сена, Маса, Розберг. Люис получи съобщение, че всички са направили последните си смени и оттук нататък предстои битка до финала. Кими вече бе на 1,8 сек зад него в 50-ия тур, а инцидент между Малдонадо и Ди Реста отиде за разследване при стюардите. Венецуелецът отнесе поредното наказание – преминаване през питлейна.

Уебър влезе в пита за трети път в 56-ата обиколка, докато Кими свали под секунда разликата спрямо Хамилтън. Фетел също направи трети бокс (софт) и излезе четвърти – пред Алонсо и Бътън, а Райконен заяви, че единственият му шанс да изпревари Хамилтън е ако задните гуми на Макларън-а се износят. Англичанинът бе много спокоен, въпреки че разликата продължаваше да е под секунда. Накрая отпадането на Нараин Картикеян бе причина за появата на жълти флагове и всички успокоиха темпото. Хамилтън пресече пръв финал, следван на секунда от Райконен. Грожан остана трети, следван от Фетел, Алонсо, Бътън, Сена, Уебър, Маса и Розберг.