Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хамилтън взе полпозишъна за Гран при на Катар

Хамилтън взе полпозишъна за Гран при на Катар

4878
0
Люис Хамилтън
Люис Хамилтън; снимка: Мерцедес

Люис Хамилтън спечели полпозишъна за първата в историята на Формула 1 Гран при на Катар. Макс Верстапен (Ред Бул) остана втори. Валтери Ботас с втория Мерцедес се нареди трети.

Ред Бул така и не успя да реши проблема с вибрациите в задните крила на автомобилите си. Според немски източници затова бе решено те да бъдат сменени с такива от различна спецификация. След това обаче възникнаха нови грижи – Макс Верстапен не бе съгласен с избора на тима. Нидерландецът поискал крило с по-ниско аеропритискане, докато изчисленията сочели, че вариант с по-високо аеропритискане спомага за по-силни време на обиколка. Хелмут Марко заяви преди началото на квалификацията, че слагат избраната от отбора версия.

26 градуса бе температурата на въздуха преди Q1, тази на пистата бе 29 градуса. Пилотите на Хаас първи излязоха на пистата. Никита Мазепин пропусна и втората, и третата тренировка заради проблеми с колата. Той благодари на отбора по радиото за работата, благодарение на която имаше възможност да кара в квалификацията.

Мазепин не изкара дълго на трасето, след като повреди предното си крило при преминаване на бордюри. Пиер Гасли бе с гуми медиум, всички останали – със софт. След първите серии начело бе Люис Хамилтън с 1:22.019 мин. На 0,215 сек зад него бе Макс Верстапен. Трети бе Ландо Норис (+0,820), четвърти – Валтери Ботас (+0,961). В подреждането следваха Серхио Перес, Карлос Сайнц, Шарл Льоклер, Себастиан Фетел, Даниел Рикиардо. Фернандо Алонсо записа трето време, Гасли излезе четвърти.

Със следващ бърз тур Ботас изпревари Хамилтън с 0,003 сек. В зоната на изпадащите бяха Николас Латифи, Кими Райконен, Антонио Джовинаци и състезателите на Хаас

Верстапен също продължи серията си и излезе пръв – 1:21.996 мин (-0,020). Перес бе излязъл четвърти. Обиколка на Льоклер бе анулирана за нарушаване лимитите на трасето и за малко пилотът на Ферари бе заплашен да изпадне в Q1. Той обаче се измъкна в средата на класирането и макар да бе избутан няколко места назад, премина първото препятствие. Пилотите на Алфа Ромео, Хаас и Латифи не успяха да го сторят. Междувременно Хамилтън се върна начело на подреждането с 1:21.901.

Температурата на пистата падна под 30 градуса за Q2. Преди началото на втората част от квалификацията Льоклер поиска от Ферари да са по-внимателни с трафика и кога го пускат на пистата. Джордж Ръсел пръв излезе от питовете. Повечето пилоти бяха с гуми медиум в тази част от сесията за разпределение местата на грида. Хамилтън записа 1:21.682 мин, Верстапен бе втори (+0,302), Ботас – трети (+0,309). След това Гасли – със софт – записа второ време, на 0,298 сек. Юки Цунода бе пети. Под чертата, отбелязваща топ 10, бяха Льоклер и четирима пилоти все още без времена – Алонсо, Фетел, Ланс Строл и Естебан Окон.

Бързите обиколки продължаваха и в зоната на изпадащите се оказаха Норис, Перес, Ръсел, Рикиардо и Льоклер.

Норис успя да прескочи в топ 10, сваляйки Строл под чертата. Перес подобри времето си, но бе 11-ти. Другите отпаднали от Q2 бяха Льоклер, Рикиардо и Ръсел. На самия финал на втория сегмент пък Алонсо записа трето време.

Първото време в Q3 бе дело на Хамилтън – 1:21.262 мин

Ботас бе на 0,216 сек зад англичанина. Верстапен даде второ време – на 0,162 сек. Четвърти се нареди Гасли пред Алонсо и Сайнц. Норис бе седми, следван от Цунода, Окон и Фетел.

Хамилтън тръгна пръв за последен квалификационен опит в тази сесия. Верстапен остана последен в пита. Излезе 2:30 минути преди карирания флаг.

Люис свали 0,435 сек от собственото си най-добро време. Накрая Верстапен и Ботас нямаха възможност да довършат бързите си обиколки, тъй като Пиер Гасли спря на пистата.