В неделя във Валенсия ще дойде края на ерата „800 куб. см.“. Ники Хейдън, тогава още в Хонда, спечели последната титла през 2006 г. с мотор с кубатура 990 куб. см. Американецът така и не успя да постигне особени успехи с по-малките двигатели. Второто място пред родна публика на пистата в Индианаполис през 2008 г. бе неговият най-добър резултат. Освен това той постигна и седем трети места, но по никакъв начин не успя да се доближи до предишната си форма.
„Едва ли ще съм особено тъжен, че тези двигатели отиват в историята“, заяви Хейдън, който през следващата седмица ще тества Дукати GP12. „Бих бил много по-щастлив, ако бяха увеличили кубатурата на двигатели на 1200 куб. см., вместо на 1000 куб. см. Радвам се много на уикенда във Валенсия. Мисля, че ще успеем да намалим значително изоставането си от челото.
Разбира се много ни е тежко, но се радвам, че отново сме на пистата и правим това, което всички обичаме да правим. Надявам се на един добър уикенд, с добро шоу за публиката, за да се повдигне настроението на всички ни.
Да направим едно добро състезание е най-добрия начин, да почетем Марко. Ние сме състезатели и това, което се случи с него е част от нашия спорт. Разбира се, че тъжим, но от друга страна се радвам, че отново ще караме.
Случилото се няма да промени настройката ми към нашия спорт. Преди доста време реших, какво искам да правя през живота си. Първия път, когато трябваше да се справя с подобна ситуация ми бе най-тежко. За хората, които бяха близо до Марко със сигурност е много, много трудно. Но ние знаем, какви могат да са последствията. Надяваме се подобно нещо никога да не ни се случва, но понякога това е цената.“