Начало Рали Хирвонен става съотборник на Льоб в Ситроен

Хирвонен става съотборник на Льоб в Ситроен

28
0
Мико Хирвовен,Себастиен Льоб

Мико Хирвонен ще стане съотборник на Себастиен Льоб в Ситроен от следващия сезон, съобщиха официално от френския тим. Слухове за отиването на 31-годишния финландец там имаше от известно време, като се говереше, че Форд ще вземат Себастиен Ожие, но сега бе потвърдено единствено прехвърлянето на Мико. Той загуби титлата тази година именно от Льоб, след като се завъртя в петъка на рали Уелс и паднал на трасето клон проби радиатора му. Състезателят за трети път е вицешампион на осемкратния първенец за последните четири сезона.

Ожие имаше договор със Ситроен за още две години (до края на 2013 г.). Контрактът на Хирвонен е за точно толкова, а и този на Льоб бе удължен за същия период.

Щастливи сме да приветстваме Хирвонен и Ярмо Лехтинен. Те бяха най-тежките ни съперници през последните четири години, но сега нямаме търпение да работим заедно с тях – заяви шефът на тима Оливие Кенел. – Напускането на Ожие и Жулиен Инграсиа натъжава целия ни отбор. В Ситроен ги обучихме, първо в Джуниър WRC, след това в младежкия ни екип, докато накрая стигнаха до световния шампионат с нас. Те допринесоха много за спечелването на титлата при конструкторите тази година с петте си победи, както и за успеха на Льоб и Даниел Елена – допълни той.

Хирвонен се състезаваше с Форд от 2003 г., а във WRC е от 2002 г. Има 14 победи и 51 подиума. Първият му успех е в Австралия през 2006 г., а последният – пак там, но през току-що приключилия сезон. Мико спечели две победи тази година (Швеция и Австралия).

В Ситроен пък имаха доста главоболия през 2011 г. с пилотите си. Амбициозният и напорист Ожие се бореше за вниманието и подкрепата на екипа с именития си съекипник. Той остана разочарован от факта, че тимът заложи отново на Льоб за титлата в края на сезона, въпреки че двамата имах равен брой победи (по 5) преди последния кръг. За по-младия Себ бе много трудно да помага на вече осемкратния шампион в определени моменти, а и губеше мотивацията си при катастрофа или друг инцидент. Последният пример бе именно в Уелс. Там Ожие призна, че се чуди защо точно продължава да кара, след като се удари в самото начало на ралито и отиде много назад в класирането. Той спечели пауърстейджа на финала, но дотогава трудно намираше нормален ритъм на управление.