Начало Рали Хирвонен води в рали Швеция след първите 4 петъчни отсечки

Хирвонен води в рали Швеция след първите 4 петъчни отсечки

40
0
Мико Хирвонен

Мико Хирвонен води в рали Швеция, втори кръг от световния рали шампионат за 2012 г. Финландецът спечели последните две издания на надпреварата през 2010 и 2011 г., а очевидно е намерил добри реглажи и за новия си Ситроен DS3 WRC. Той взе две от четирите отсечки преди обедния сервиз, а другите две етапи победи отидоха при Мадс Остберг (първата за деня и най-дълга в надпреварата Митандерсфорс, 27,07 км) и Себастиен Льоб (първото преминаване на Опакер, 20,17 км).

Ралито е наистина дълго, ще свикнем постепенно – бе коментарът на Хирвонен в началото на деня.

Той нямаше никакви грижи с колата си, а и не допускаше грешки за разлика от някои от съперниците си.

Определено намерих чудесен ритъм с колата. Вече се забавлявам истински! – отбеляза Мико в края на петата отсечка от състезанието, след като бе най-бърз в близо 21-те километра.

На 2,9 секунди от него е бившият му съотборник и вече първи пилот на Форд Яри-Мати Латвала. Той е смятан за фаворит в надпреварата, но засега не се справя съвсем според очакванията. Финландецът не бе сигурен по-рано сутринта дали ще стане по-бърз с течение на деня.

Имаше момент, когато бе доста мъгливо и това ни спъна в известна степен. Тук много ти се иска наистина да натиснеш, но се налага чисто психически да балансираш сам себе си, за да не допускаш грешки. Трябва да мислиш с главата си. Не съм съвсем доволен, тъй като все още тук-там изпускам задната част на колата. На моменти вината е моя, но заради това губя увереност – обясни проблемите си Латвала.

Трети във временното генерално подреждане е Мадс Остберг. Денят за него тръгна перфектно с победа във втората за състезанието отсечка и той поведе, точно както се случи и миналата година. Бе доволен, че е подходил внимателно и е карал много стабилно в етапа. По-късно обаче се бореше с нестабилна предна част, нямаше увереност да атакува в завоите и изостана.

Не съм сигурен защо, но настройките ми не пасват особено на тези технически отсечки. Няма обаче да натискам прекалено на толкова ранен етап от ралито – заяви Мадс, чието изоставане от Хирвонен е малко повече от 10 секунди.

На 12,7 сек се намира Себастиен Льоб от съекипника си в подреждането. Световният шампион отнесе 10-секундно наказание още преди началото на първия етап. Той закъсня за старта с минута, тъй като екипът му имаше затруднения да закрепи в колата втора резервна гума.

Вървим прилично, но не сме чак толкова бързи, колкото е Яри-Мати. Отсечките са наистина трудни, а за да отвориш разлика на това рали, трябва да натиснеш определено много здраво. Поведението на колата не е лошо, има известна нестабилност в предната част, но в течение на деня се пооправи – обясни Льоб.

Петер Солберг с втория заводски Форд имаше нелека сутрин, след като загуби цели 15 секунди (според собствената му преценка) заради завъртане в SS4 (Киркенер, 7,1 км). Скоростта му преди и след това бе на чудесно ниво и в момента той е 4-ти, на 14,6 от Хирвонен.

Шестата позиция в генералното подреждане се заема засега от Дани Сордо, който намери хубав ритъм с Мини-то си, въпреки че трасето бе много хлъзгаво, на места имаше чакъл. Испанецът е 11-ти по трасето, но това не му помага особено, тъй като първите по отсечките не са достатъчно бързи, за да чистят снега изцяло.

Топ 10 до момента допълват Евгени Новиков, Патрик Сандел, Хенинг Солберг и Ейвинд Брюнилдсен (който обаче се въртя два пъти и излезе от трасето, но все пак успя да се върне и да продължи).