Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хонда ще се бори до последно, убеден е Гасли

Хонда ще се бори до последно, убеден е Гасли

1532
0
Пиер Гасли
Пиер Гасли; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Сезон 2021 е последен за Хонда във Формула 1. Японският производител обяви, че ще се оттегли от спорта в края на тази година. Дотогава обаче екипът ще се бори да подобрява задвижващата си система, убеден е Пиер Гасли. Френският пилот спечели миналогодишната Гран при на Италия и като цяло направи добър сезон през 2020-та. Той завърши десети в генералното класиране със 75 точки – равен брой с Ланс Строл, но с по-добри класирания.

„Мисля, че имат добър план. Някои неща вече изглеждат обещаващи, но не искам да говоря вместо тях“, сподели Гасли относно новата задвижваща система на Хонда. „Сигурен съм обаче, че няма да се откажат до края на годината.“

„Те не мислят по такъв начин. В Хонда постоянно се стараят да подобряват агрегата. В Абу Даби [Макс] Верстапен спечели полпозишъна, а всички болиди с мотори Хонда се класираха за Q3. Това определено е добра отправна точка. Би било чудесно ако разполагаме с повече мощност още от първите стартове на шампионата.“

В Алфа Таури се надяват и преминаването им към работа в аеродинамичния тунел на Ред Бул да помогне за по-добро развитие на автомобила на тима

Тимът от Фаенца бе последният отбор, който разчиташе на аеротръба за 50% модели. Екипът използваше съоръжението в Бистър.

„Голямо предимство е да работим в тунел, където се използват 60% модели, защото досега винаги сме провеждали изследванията си в такъв за 50%. Този за 60% е, разбира се, по-точен и се надяваме, че ще получаваме по-достоверни данни“, коментира шефът на Алфа Таури Франц Тост.

„С нетърпение очаквам новите правила и колите за 2022 г. Не знам къде ще се намираме тогава като скорост, защото много различни компоненти трябва да се напаснат и сглобят по възможно най-добрия начин. Надявам се конструкторският ни екип да се справи с това и да се състезаваме успешно тогава.“

Техническият директор Джоди Егинтън допълни, че всяка подобна промяна носи риск, но и той предпочита 60% аеродинамична тръба.

„Това трябваше да се направи. Последни останахме в тунел за 50% модели и този въпрос постоянно бе в съзнанието ми. Така че когато възможността се появи, я приехме. Целта ни е да сме по-конкурентоспособни. Това сложи край на въпросите.“