Начало Избрани Хорнер: Ключовият момент при привличането на Перес беше неговият опит

Хорнер: Ключовият момент при привличането на Перес беше неговият опит

1339
0
Серхио Перес, Хелмут Марко, Кристиан Хорнер
Серхио Перес, Хелмут Марко и Кристиан Хорнер; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Кристиан Хорнер смята, че Ред Бул само е спечелил от привличането на опитен пилот като Серхио Перес. Британецът е категоричен, че неговият екип е допуснал грешка когато е взимал състезатели от своята академия, които не са били готови за това.

Перес се присъедини към Ред Бул в началото на 2021 г. Мексиканецът направи дебюта си в F1 през сезон 2011 със Заубер, където прекара два сезона. През 2013 г. той изкарва един труден сезон в Макларън и в крайна сметка напусна в посока Форд Индия.

Перес прекара четири сезона и половина във Форс Индия преди отборът да смени собствеността си и да стане Рейсинг Пойнт. Мексиканският състезател остана част от базирания в Силвърстоун отбор за още два и половина сезона. В края на 2020 г. той бе освободен предсрочно от Рейсинг Пойнт за сметка на Себастиан Фетел

33-годишният състезател бе на път да остане извън F1 преи да бъде привлечен от Ред Бул. Австрийският отбор реши да наруши традицията си и да вземе състезател, който не е част от тяхната академия.

Перес дойде на мястото на Алекс Албон, който бе понижен в ролята на резерва. Англо-тайландският състезател дебютира в F1 през 2019 г. с Торо Росо. В средата на кампания Албон получи изненадващо повишение и стана съотборник на Макс Верстапен в Ред Бул. За съжаление той така и не успя да оправдае огромните очаквания на д-р Хелмут Марко и записа само два подиума през сезон 2020. След като пропусна сезон 2021, Албон се върна в спорта преди една година с Уилямс, където кара и до този момент.

Албон не бе единственият състезател, който е бил повишаван и след това понижаван от Ред Бул. Преди това екипът от Милтън Кийнс постъпи по идентичен начин с Данил Квят и Пиер Гасли. Руснакът прекара една година в Торо Росо преди да бъде повишен през 2015 г.

Квят записа едно второ място в тогавашната кампания и дори финишира пред Даниел Рикиардо в генералното класиране. В началото на сезон 2016 той се качи на подиума и в Китай. Два старта по-късно обаче той бе върнат в Торо Росо за сметка на Макс Верстапен. След това Квят напусна семейството на Ред Бул в края на 2017 г. преди да се върне в началото на 2019-та. След финала на сезон 2020 руснакът окончателно си тръгна от Алфа Таури и F1 като цяло. Сега Квят ще се състезава в световния шампионат за издръжливост (WEC) с екипа на Према.

Гасли от своя страна направи дебюта си в F1 във втората половина от 2017 г. Французинът остана в Торо Росо до края на сезон 2018 след което замени Даниел Рикиардо в Ред Бул. Гасли обаче така и не успя да се адаптира добре към автомобила на австрийския екип и бе понижен за сметка на Алекс Албон. Французинът остана част от семейството на Ред Бул до края на миналата година. Сега той кара за Алпин и сложи край на отношенията си с австрийската компания.

Хорнер призна, че опитът на Перес е изиграл ключова роля в решението той да бъде нает в Милтън Кийнс преди две години. Шефът на Ред Бул също така каза, че той и екипът са избързвали с привличането на някои от предишните си пилоти

„Ключовият момент при привличането на Перес беше неговият опит. Може се отнесохме малко несправедливо спрямо предишните си двама пилоти. Според мен не трябваше да ги привличаме толкова скоро. За разлика от тях, Чеко има този опит и преминал е през някои наистина трудни моменти в кариерата си“, каза Хорнер.

„Това, което той ни донесе, е своя огромен опит и характер. Той е страхотен отборен играч и има добър поглед върху развитието на автомобила. Също така с него се работи толкова лесно. Това бяха всички причини да го вземем в нашия отбор през 2021-ва“, добави шефът на Ред Бул.

Досега Перес записа три победи с Ред Бул и общо 14 подиума. Мексиканецът помогна и за спечелването на титлата при конструкторите през 2022 г. Тази година той ще запише още 22 старта, с което ще подобри рекордна за най-дългогодишен съотборник на Верстапен.

„Перес е доказал, че няма проблем да се изправи срещу съотборник, печелил многократно световния шампионат. Той спечели две Гран при през миналата година, а предишната година- една. Перес беше ключов фактор и за спечелването на световния шампионат при конструкторите. Въпреки всичко това смятам, че за него е трудно да има за съотборник пилот като Верстапен.

„Разбира се, не става въпрос само за едно състезание, а за 23 такива. Това ще бъде от решаващо значение за него. Не става въпрос Перес да се бори само с Макс. Очаквам той да води битки с пилотите на Ферари, Мерцедес, а защо не и Астън Мартин. Да ви кажа честно тази година не можеш да отхвърлиш някой от тези отбори в сметките за челните позиции“, каза още Хорнер.

Тази година Ред Бул привлече Ник де Врис. Подобно на Перес, нидерландецът също не е част от академията на Ред Бул. Де Врис кара за Алфа Таури заедно с Юки Цунода.