Начало Избрани Хорнер: Макларън може да ни бъде клиентски отбор от 2026 г.

Хорнер: Макларън може да ни бъде клиентски отбор от 2026 г.

Кристиан Хорнер
Кристиан Хорнер, снимка Андро Дюлгерян

Макларън може да стане клиентски отбор на Ред Бул. Това бе заявено от Кристиан Хорнер. Шефът на Ред Бул потвърди слуховете, че се е срещнал в Милтън Кийнс с главния изпълнителен директор на британския отбор Зак Браун.

В момента Макларън използва задвижващи системи на Мерцедес. Договорът на британците с германския производител е до края на 2025 г. Очаква се след това екипът отново да използва нов доставчик на силови агрегати когато влязат в сила новите технически правила през сезон 2026.

Не е тайна, че Макларън води разговори с различни производители. Сред тях са както Мерцедес, така и Хонда. Въпреки неуспешното партньорство между двете страни в периода 2015-2017-та, Зак Браун не изключи възможността неговият отбор отново да използва двигатели на японския производител. Не трябва да се забравя, че Макларън и Хонда спечелиха четири поредни световни титли при пилотите и конструкторите в края на 80-те и началото на 90-те години на миналия век

По време на уикенда в Бахрейн Хорнер потвърди, че е водил разговори със Зак Браун относно доставка на задвижващи системи от 2026 г. Тогава базиранията в Милтън Кийнс отбор ще произвежда своите силови агрегати заедно с Форд. Това ще се случи в подразделението „Ред Бул Пауъртрейнс.“

Хорнер не изключи възможността Макларън да стане клиентски отбор на Ред Бул в бъдеще.

„Мислех, че той [Браун] идва на обяд!“, пошегува се Хорнер.

„Ние сме производител на задвижващи агрегати за сезон 2026. Това ме кара да смятам, че е неизбежно да се проведат дискусии относно потенциалните доставки на силови агрегати. Макларън може да ни бъде клиентски отбор от 2026 г. Разбира се, че се радваме да разговаряме както с тях, така и с други потенциални клиенти“, добави шефът на Ред Бул.

Преди време директорът на Макларън Андреа Стела заяви, че настоящото им партньорство с Мерцедес HPP е наистина стабилно. Италианецът все пак каза, че е необходимо отборът да обмисли всички варианти за 2026 г. Тогава F1 ще разполага с шест доставчика на двигатели.

„Имаме солидно партньорство с Мерцедес HPP. В същото време искаш да разбереш какво има на разположение в бъдеще. Смятам, че това е напълно естествено и не би трябвало да бъде твърде голяма изненада“, каза Стела.

Междувременно Ландо Норис коментира представянето си във вчерашния ден на пистата Сахир. Пилотът на Макларън даде четвърто време в FP1 и девето в FP2

„Мисля, че първият ден от уикенда беше разумен. Поставихме автомобила на добро място и се чувствах малко по-комфортно с него както при работа с ниско, така и с високо съдържание на гориво. Трябва да намерим по-добро време за обиколка, за да сме конкурентоспособни и да се борим с момчетата пред и зад нас. Ще продължим да работим усилено и ще гледаме напред към днешния ден“, заяви Норис.

Другият пилот на Макларън Оскар Пиастри записа първите си официални две сесии от сезон 2023 в F1. Австралиецът така и не намери място в топ 10 и в двете петъчни сесии в Бахрейн.

„Първият ми официален ден като пилот от F1 приключи. Чувствам, че имам напредък, което е добре. Има някои подобрения, които трябва да се намерят. Чувствам, че бързо стигам до тях. Все още правя по няколко грешки тук и не съм 100% доволен от карането си. Смятам, че сме на сравнително добро място. Най-важното е, че се наслаждавам се на първия си официален петък като пилот от F1“, сподели Пиастри.