Определени екипи умишлено насърчават пилотите си да раздухват проблема с подскачането, убеден е Кристиан Хорнер от Ред Бул. Ситуацията бе една от най-разискваните по време на уикенда за Гран при на Азербайджан, включително и след самото състезание. Тото Волф (Мерцедес) заяви пред немски медии след надпреварата в Баку, че пилотите са обсъждали въпроса и са постигнали съгласие, че проблемът е сериозен с едно-единствено изключение – Фернандо Алонсо. Стана ясно също така, че е имало обсъждане и преразглеждане на правилата е било блокирано от отделни екипи.
„Въпрос на време е да стане сериозен инцидент, много от нас едва удържат колите си в права линия по тези неравности“, посочи Джордж Ръсел
„През последните завои се преминава с около 320 км/ч и се вижда с просто око какво се случва. Формула 2 е в същата ситуация – философията при тях е много подобна. А всичко това е съвършено ненужно при днешните технологии. Изглежда ненужно болидите за Формула 1 да са само на няколко сантиметра от настилката и е рецепта за бедствие.“
Кристиан Хорнер е на различно мнение.
„Най-лесното нещо очевидно е да се повдигнат колите. Та… нали разбирате, отборът има избор и може да го направи. Избираш на каква височина да настроиш болида си, нали? И не би трябвало да пускаш на пистата автомобил, който е опасен. Но мисля, че този въпрос е най-вече за момчетата в техническия отдел, тъй като има някои коли с проблеми и други с много малко грижи. Изглежда несправедливо да се наказват свършилите прилична работа спрямо леко изпусналите целите си.“
Гледната точка на шефа на Ред Бул е интересна с оглед позицията на отбора от Милтън Кийнс от началото на сезона по отношение минималното тегло на автомобилите. RB18 бе един от най-тежките автомобили, а тогава Хорнер и Хелмут Марко не проявиха същото разбиране към справилите се с тази задача Алфа Ромео например. Вместо това лобираха упорито, докато в последния момент минималното тегло бе вдигнато. Самият Хорнер заяви, цитиран от the-race.com, че определени отбори карат пилотите си да говорят неспирно за подскачането в отговор на въпрос той как би инструктирал състезателите си да се държат в подобна ситуация.
„Бих им казал да се оплакват, колкото могат по радиото и да раздухат проблема възможно повече. Това е част от играта. Разбира се, че се случва (подобно нещо). Разбирате ли, то се вижда колко е некомфортно, но ситуацията може да се поправи. Да, представянето на колата страда. Всеки отбор има избор, но най-лесното нещо е да се оплакваш на основание безопасност“, заяви Хорнер
Той повтори, че неприятният феномен засяга определени пилоти или отбори. Същевременно Ръсел заяви след финала, че дори според Макс Верстапен ситуацията е проблем.
„Или има подскачане и болидът се удря, или е свален на по-малко от сантиметър отстояние от асфалта и се блъска в неравностите. Което и от двете да е, е крайно неприятно и нещо ще се случи“, повтори британският пилот, който един от директорите на асоциацията на пилотите (GPDA).