Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Хорнер пак отбеляза популярността на F1 в САЩ, но губи ли аудиторията...

Хорнер пак отбеляза популярността на F1 в САЩ, но губи ли аудиторията там интерес към Гран при?

878
0
Гран при на Маями, Маями
снимка: Алфа Ромео

Кристиан Хорнер отбеляза за пореден път експлодиралата популярност на Формула 1 в САЩ. Шефът на Ред Бул в Гран при направи сравнение с това какво е трябвало да се направи преди няколко години в Остин, Тексас, за да се привлече публика.

„Ако се върнете към Остин отпреди няколко години, ще се сетите, че трябваше да поканим Тейлър Суифт, за да дойдат хора! Сега ще е късметлийка ако я пуснат“, пошегува се малко странно за една от най-големите световни поп звезди Хорнер

„Всичко се промени страшно много. Лас Вегас ще вдигне нещата на ново ниво“, допълни той в подкаст на ESPN.

Ентусиазмът на Хорнер обаче не е заразителен, сочат данните за гледаемостта на F1 надпреварите в Съединените щати. ESPN договори миналата година ново споразумение за излъчване на стартовете в страната. При цена от $5 млн. годишно преди сега телевизионната компания плаща по $90 млн. на сезон. Договорът включва излъчване на стартове по ABC и има допълнителни условия, но сумата е огромна. Въпросът обаче е дали тази инвестиция ще се оправдае. Тази година в САЩ има три старта: в Маями, Остин и Лас Вегас.

През 2022 г. първото издание на Гран при на Маями бе с невиждана за Формула 1 гледаемост в САЩ. Излъчвано по ABC, състезанието привлече нечуваните за Гран при там 2,6 млн. зрители. Тазгодишната надпревара в Маями отбеляза близо 25% спад на гледаемостта – под 2 млн. души

Това трудно ще се компенсира от увеличението на публиката на живо, която през миналата година е била 240 000, а тази – 270 000. Един от най-големите вестници в САЩ – „Ню Йорк Таймс“ – определи сезон 2023 в F1 като „по-скучен от обичайното“ заради доминацията на Ред Бул, която бе тема още в Маями. В Съединените щати се търси битка до последно, а не тотално превъзходство на един отбор. Американската аудитория не се впечатлява от обяснения като това, че свършилият най-добрата работа тим логично надделява над останалите в Гран при.

Средната гледаемост на F1 стартовете по трите канала, които ги излъчват понастоящем – ESPN, ESPN2 и ABC – е 1,24 млн. зрители за проведените досега 12 надпревари. Това е лек ръст в сравнение с 1,21 млн. средно за цялата състезателна година през 2022-ра. Средният показател за същия период на миналия сезон обаче е 1,28 млн. За сравнение: в Германия, която понастоящем няма борещ се в челото пилот, средната гледаемост продължава да е около 3 млн. души на старт. Населението на страната е малко над 83 млн. души, това на САЩ – близо 332 млн.