Издръжливостта на задвижващата система на Хонда е по-добра, отколкото изглежда отстрани, заяви главният състезателен инженер на Торо Росо Джонатан Едолс. Пилотите на тима от Фаенца Брендън Хартли и Пиер Гасли са с най-много използвани компоненти от всички в питлейна. Според Едолс обаче голяма част от смените са извършени поради тактически причини, а не заради повреди. Той допълни, че в тима от Фаенца дори били приятно изненадани от прогреса на японския производител с агрегата. Последната версия на задвижващата система излезе в Русия, но бе използвана за първи път в състезание в домашния старт на Хонда в Япония.
„Издръжливостта всъщност бе сравнително добра. Ако погледнете броя използвани задвижващи системи и наказанията заради смени, ще видите, че е са много високи. Не изглежда Хонда да има добра издръжливост. Много от смените обаче са наш избор след лоша квалификация например, за да добавяме компоненти към разрешените за използване. Здравината на агрегатите е със сериозен напредък, а сега и мощността изглежда добре”, обясни Едолс, цитиран от racefans.net.
Хартли и Гасли имат използвани по 8 двигатели с вътрешно горене, турбо и MGU-H. MGU-K са съответно 7 и 6, батерии – по 3 и контролни системи – 4 и 3.
„Честно казано, бяхме изненадани на колко добро ниво се оказа Хонда в началото на годината, като се има предвид всичко, което бяхме прочели в пресата. Очакванията ни бяха по-ниски. Досега през годината имаше две нови версии. Последната бе с наистина голямо подобрение на мощността”, каза Едолс.
В петъчните свободни тренировки на пистата Интерлагос Гасли и Хартли бяха 12-и и 19-и. Френският пилот заяви след сесиите, че ще потърси още малко баланс. Съотборникът му също не успя да стабилизира напълно автомобила си, особено предната част. Торо Росо е с нов аеродинамичен пакет в Бразилия, за който Едолс каза, че е с много добро поведение.