Начало Рали Илиев най-бърз в шейкдауна на рали България

Илиев най-бърз в шейкдауна на рали България

27
0
Димитър Илиев

Шампионите на България Димитър Илиев/Янаки Янакиев с Шкода Фабия S2000 записаха най-добро време в шейкдауна на рали България, за който се използва част от трасето на етапа Боровец. Официалният старт на 43-ото издание на най-голямото автомобилно състезание у нас е тази вечер, а малко след това е и първата скоростна отсечка.

Илиев и Янакиев направиха пет минавания на етапа, като най-бързото беше за 1:52.7 мин. Втори на 0,8 сек останаха Петър Гьошев/Димитър Спасов (Пежо 207 S2000), а трети само на 0,1 сек бяха Крум Дончев/Петър Йорданов (Пежо 207 S2000).

Най-близо до първите трима се оказа Лука Бети/Маурицио Бароне (Пежо 207 S2000), който направи най-бързото си качване за 1:54 минути. Те обаче бяха хванати да опознават трасето извън регламента.

Осем пилоти успяха да слязат под 2 минути на качването към Боровец, като другите трима в тази група са Антонин Тлустак (1:56.9 мин), Мачей Ржежник – 1:54.9), Олексей Тамразов (1:59.9) и Абдулазис Алкувари (1:55.4).

Първият тайвански пилот в историята на ралито Дай Вей Йеин пък катастрофира вчера на път за един от скоростните етапи, след като колата му се хлъзна в завой – предното й дясно колело стъпило в мократа трева край асфалта, след което последвало преобръщане до близко езерце.

Пилотът се отърва с една драскотина на ръката, навигаторът му е невредим, а инцидентът остави след себе си пострадал Ситроен C4 и акт от 150 лева.

Рали България е дебютът ни в Европа, карал съм в ралита в Азия, най-вече в Тайван и Китай. Тукашните отсечки много ми харесват, Мухово ми е любимата, не само защото е най-дългата. При нас повечето ралита също са асфалтови, но пътищата са по-тесни и с повече завои, с много къси прави. Тук на места асфалтът е по-хлъзгав, но на повечето етапи сцеплението е много добро и пътищата са по-широки – сподели той. – Планираме да стартираме в рали Сливен и евентуално след това – в рали Сан Ремо.