Начало Рали Инграсиа разказва за атмосферата в рали Аржентина

Инграсиа разказва за атмосферата в рали Аржентина

91
0
Жулиен Инграсиа
Жулиен Инграсиа; снимка: Ситроен Рейсинг

Жулиен Инграсиа ще участва за десети път в рали Аржентина. Навигаторът на Себастиен Ожие разказва за изживяването си там и най-интересните си спомени.

Какво е най-забележителното ти изживяване на това рали?

„Мисля, че не е свързано със спорта, тъй като досега не сме печелили тук. Трудно ми е да посоча една конкретна година. 2011-а е хубав спомен – бяхме наистина бързи в едва втората си поява на това рали. Но бих отбелязал като най-забележителното си изживяване първото идване в Аржентина, когато видяхме изключителната атмосфера на отсечката Ел Кондор. През годината има и други етапи, където се събира много публика, но някак си не е същото, а и те обикновено са близо до населено място. Ел Кондор е на 2000 метра надморско равнище, кажи-речи по средата на нищото – пейзажът наоколо е почти пустинен, прилича на лунен. Различно е.”

По време на състезание има ли време да осъзнаете колко хора има наоколо и как ви приветстват?

„За навигатора по принцип е трудно да следи какво се случва наоколо по време на отсечка. В Ел Кондор обаче сме се състезавали на изкачването и тогава имаш малко повече време да погледнеш настрани. Безпогрешният аромат на барбекютата, прочутото асадо влиза в кабината и ноздрите ни, без да се интересува, че се състезаваме! Извеждащата до отсечката връзка пък е доста спокойна и можем да видим автомобилите, паркирани в продължение на десетки километри отстрани на пътищата.

В такъв случай Ел Кондор ли е любимата ти отсечка?

„Всъщност не е! Мина Клаверо, която се провежда наблизо, също не е. Там е истинско тото как ще минеш – земята се пропуква на сухо, тежко е. Винаги съществува огромен риск да попаднеш на гигантски камък по средата на пътя. Ако това се случи, лесно се пука гума, а в по-лошия случай се троши колело.

Имал ли си възможност да се разходиш, да се запознаеш с културата?

„Първите няколко години винаги пристигах малко по-рано, за да проверя всичко. Това ми даде възможност да разгледам. За съжаление никога не съм бил на почивка тук, но някой ден ми се иска да посетя Патагония. Бях на Дакар 2015 като зрител и знам някои чудесни места.”

Себастиен Ожие
снимка: Ситроен Рейсинг

Ожие и Инграсиа имаха забележително представяне в рали Аржентина през 2011 г.

Това бе едва второто им участие в надпреварата. Френският екипаж водеше убедително, докато допусна грешка вследствие на неопитността си в последния етап. Състезателният им инженер по онова време Дидие Клеман – понастоящем технически и спортен координатор на Ситроен – си спомня…

„Пътищата в Аржентина са доста необичайни, с много камъни по трасето. Понякога се преминават с висока скорост и по принцип е необходим сериозен опит, за да се постигне добър резултат. През 2011 г. Себ бе на 27 години и имаше само едно участие в Аржентина, когато се бе класирал седми – през 2009 г. с C4 WRC. Състезаваше се с опитни съперници като [Себастиен] Льоб, [Петер] Солберг, [Мико] Хирвонен и [Яри-Мати] Латвала.”

„До неделя сутрин Себ бе изумил всички със своята зрялост и контрол над състезанието. Бе постигнал невероятно постоянно темпо и три победи в отсечки, а най-лошият му резултат бе пето време в състезателна дистанция. Всичко изглеждаше кажи-речи решено. В последните километри на финалния ден обаче, в единствената истинска неделна отсечка – Ашохинга – Акуа де Оро, цели 48 километра – тръгна да завива малко по-рано и обърна колата. Трябваше да премине оставащите три дистанции с повреди. Завърши трети, но направи впечатление.”

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter