Начало Moto News История на Гран При на Аржентина

История на Гран При на Аржентина

60
0

Аржентина се върна в световния шампионат по мотоциклетизъм  след 14 години отсъствие. Ето някои исторически факти от мотоциклетната Гран при на територията на южноамериканската страна.

1961 – Последното състезание за сезона е в Буенос Айрес. За първи пот мтоциклетната Гран При е извън Европа. След като много от топ пилотите не участват, победата в 500 куб. см печели аржентинецът Хорхе Кислинг, следван от съотборника си Хуан Карлос Салатино. Състезанието се помни и с това, че в клас 125 сс лидерът в класирането Ернс Дегнер от бившата ГДР не стартира и победата печели австралиецът Том Филис, който става световен шампион – първата титла за Honda в 125 сс.

1962 – Отново състезанието е без участието на топ пилотите в шампионата. Още веднъж надпреварата се печели от аржентинци – в 500 сс побеждава Бенедикто Калдарела, а Хуан Карлос Салатино отново е втори. При четвъртлитровите –250 сс състезанието печели Артур Мулър на 46 години, който е на-възрастният пилот, печелил Гран При, а това е и последната от 45-те победи на Moto Guzzi. Новозеландецът Хю Андерсън побеждава при 50 cc и 125 cc със Suzuki. Ернст Дегнер финишира втори в 50 cc и печели титлата – първа за Suzuki.

1963 – Световният шампион Майк Хейлууд за първи път кара в Аржентина със заводски MV Agusta ш доминира над останалите, като финишира на 6 обиколки пред групата, която се е наредила до 6-о място. Хю Андерсън със Suzuki отново печели в 50 сс, Джим Редман с Honda побеждава в 125 сс, а в 250 сс Таркинио Провини носи последната победа на Moto Morini.

1981/82 – След пауза от 17 години,  Гран При се връща в Аржентина през 1981 г. и отново е в Буенос Айрес. Състезанията са в 125, 250 и 350 сс, спечелени респективно от Анхел Нието, Жан-Франсоа Балде и Джон Екеролд. През 1982 г. клас 500 сс е спечелен от Кени Робъртс, вотир е Браи Шейн, а трети – Фреди Спенсър, който прави дебют с новия 3-цилиндров двутактов мотоциклет на Honda. Анхел Нието носи на Garelli първата победа в Гран При в клас 125 сс, а Карлос Лавадо печели  в 350 сс.

1987 – След пауза от 4 години, отново има състезание в Аржентина, н само в класовете 250 и 500 сс, спечелени съответно от Сито Понс и Еди Лоусън.

1994-95, 98-99 – Аржентина е домакин на 4 състезания през 90-те, но не е от сигурните състезания в календара. През 1994 г. Хорхе Мартинес печели последната от совите 37 победи, а също така печели и в 125 сс с Yamaha. Може и заради многото запомнящи се инциденти в 250 сс през 1998 г., съотборниците Лорис Капироси и Тецуя Харада идват в Аржентина, разделени само от две точки. Титлата може да отиде при всеки един от двамата, но те се сблъскват на последния завой в последната обиколка. Харада катастрофира, а Капироси печели титлата. През 1999 г. Емилио Алзамора завършва втори в 125 и печели титлата само с 1 точка пред съперника си Марко Меландри, който е много бавен в състезанието.