Начало Други Кадилак се разделя с Чип Ганаси Рейсинг в края на 2024 г.

Кадилак се разделя с Чип Ганаси Рейсинг в края на 2024 г.

19
0
Кадилак
снимка Мишлен

Кадилак се разделя с Чип Ганаси Рейсинг в края на 2024 г. Двете страни решиха да прекратят дългогодишното си партньорство след приключването на кампаниите в WEC и IMSA.

Кадилак и Чип Ганаси Рейсинг (CGR) работиха заедно през последните четири години. Сега обаче те ще тръгнат по различни пътища след приключването на 2024 г.

Управляващият директор на CGR Майк Хъл заяви пред че се „приключваме главата“ от дългогодишните си отношения с компанията майка на на Кадилак Дженерал Моторс. Партньорството с автомобилната корпорация обхващаше , които обхванаха Индикар, НАСКАР, Extreme E, както и състезанията със спортни автомобили

Хъл заяви, че връзката с Кадилак тя приключва по „много положителен начин“. Той добави, че това едва ли ще бъде последният път, когато отборът ще работи с GM по даден състезателен проект.

В изявлението на Дженерал Моторс пък подчертават успехите, на които са се радвали марките на GM с Ганаси, без да се споменава за раздялата.

„Нашите подразделения на GM имат успешни партньорства с Чип Ганаси Рейсинг в многобройни серии – НАСКАР, Индикар, Extreme E, IMSA и WEC“, заяви Джим Кембъл. „Заедно сме спечелили многобройни състезания и сме постигнали големи успехи. Оставаме ангажирани да печелим заедно състезания и шампионати в IMSA и WEC през тази година. Плановете ни за програмите през 2025 г. ще бъдат обявени по-късно“, добави вицепрезидентът на отдела за моторни спортове на GM.

Кадилак и Чип Ганаси Рейсинг си партнират в IMSA в продължение на две години. Това беше като подготовка за проекта LMDh с V-Series.R От началото на 2023 г. Ганаси управлява един прототип V-Series.R в класа GTP на IMSA и един в Hypercar в WEC под името Кадилак Рейсинг. Екипът създаде база в Германия, от която да ръководи кампанията в световния шампионат. Прототипът, използван в IMSA се присъедини към 24-те часа на Льо Ман, както беше и през миналата година.

Хъл заяви, че решението няма да окаже „никакво влияние“ върху програмите за 2024 г. в двата шампионата за издръжливост.

Чип Ганаси Рейсинг вече работи за оставането си в състезанията със спортни автомобили, в които има дълга история, датираща от 2004 г. Екипът спечели 24-те часа на Дайтона шест пъти по време на ерата на прототипите Дайтона в Grand-Am. Ганаси също така управляваше програмата на Форд GT в IMSA и WEC през 2016-19 г., която включваше победа в клас GTE Pro в Льо Ман

„CGR иска да продължи да се състезава в световен мащаб в областта на състезанията със спортни автомобили. Направихме това много успешно в продължение на четири години с програмата Форд GT и смятаме, че сега го правим много успешно в категорията LMDh. Нашият план е да продължим с персонала, който имаме на двете места, да се състезаваме през 2025 г. Сега работим именно в тази посока.“

Хъл така и не пожела да обясни причините за прекратяване на участието си в програмата за спортни автомобили с Кадилак. Той предпочете да говори за положителните страни на програмата, която донесе подиум в Льо Ман през 2023 г. и пет победи в генералното класиране на IMSA.

„Наистина сме щастливи, че направихме това, което искахме. Със сигурност разбираме по-добре хибридната технология. Имахме щастието да работим с производител на оригинално оборудване по този въпрос.“

Американският отбор желаеше разширяване на програмата за 2024 г. и добавянето на още едни автомобил за целия сезон. От Кадилак обаче се отказаха от увеличаване на програмата заради финансови причини.

 

Вижте тази публикация в Instagram.

 

Публикация, споделена от Cadillac (@cadillac)