Отборът на Хаас е спестил $250 хиляди от своя бюджет на 2023 г. Американският отбор е свил разходите си след като е намалил броя на хората, които са на питуола.
Хаас използва много по-малък питуол в сравнение с другите отбори от по време на първия ден от предсезонните тестове в Бахрейн. Американският отбор разполагаше само с три места в сравнение с други отбори. Директорът на тима Гюнтер Щайнер каза, че това е начин да освободи допълнителен бюджет за развитието на автомобила за 2023 г. Щайнер също така заяви, че всички спестени пари ще бъдат вложени в подобряването на VF-23.
Haas’ new three-seater pit wall compared to Red Bull’s 😳
It’s estimated to be saving the team $250,000 in transport costs this year. Guenther Steiner has said the saved money will be used for car development. pic.twitter.com/B1YT66dKr2
— ESPN F1 (@ESPNF1) February 24, 2023
Стремежът на Хаас към намаляване на разходите отразява факта, че спонсорството на MoneyGram и осмото място в световния шампионат през 2022 г. са осигурили средства. Така отборът за първи път да достигне горната граница на разходите. Американският екип пътуваше с два малки питуола, които включваха шест места. Въпреки това често се използваха само четири от тези места, едното от което беше запазено за собственика на отбора Джийн Хаас.
Тази година Хаас ще използва само една трикомпонентна секция за състезанията. На нея ще има само три седалки, на които ще стоят Щайнер, мениджъра на отбора Питър Крола и инженерния директор Аяо Комацу. Така главният стратег на американския тим ще бъде в гаража.
„Когато трябва да постигнеш ефективност гледаш във всичко. Когато ти трябват пари, за да ги инвестираш в развитие, защото имаме таван на разходите, къде трябва да ги вложиш?“, каза Щайнер.
„Кое е по-добре- да имате шест души на питуола или четвърт милион за обновяване на автомобила? Аз знам какво правия. Момчетата излязоха с тази идея и ми я представиха. Аз казах, че няма проблеми и аз да остана вътре, защото не е нужно да съм навън“,
„Те казаха, че със само три места на питуола можем да спестим доста средства. Това е икономия, която правим, за да вложим тези пари в развитието на колата заради горната граница на разходите“, добави шефът на Хаас.
Щайнер също така каза, че базираният в Банбъри отбор има по-ясен път за развитие в сравнение с предишните сезони
„Вече започнахме с подобренията. Когато имаш готов план, както е тази година, се чувстваш много по-добре подготвен. Сега имаме план и се надяваме скоро да получим някои подобрения. Ако те покажат добри резултати в аеродинамичния тунел, със сигурност ще ги направим и ще ги докараме на пистата“, каза Щайнер.
„Не искам просто да сложим пакет, който не е толкова добър. Така в крайна сметка ще прахосаме пари. Затова си поставяме срокове и виждаме какво можем да разработим.“
„Това, което ще правим, може да е пълен пакет, малък обтекател, предно крило, или каквото там дойде. Сега имаме доста добър бюджет за ъпгрейди и го коригираме постоянно. Също така докато продължаваме да намираме ефективност и в аеродинамичния тунел.“
„Подобно на някои отбор, ние искаме на всяка цена ново шаси за Барселона. Можем да отидем и да разработим ново шаси, което не дава никакво предимство. В този случай защо ще го произвеждаме? В крайна сметка просто се опитваме да управляваме развитието на болида по правилния начин“, завърши Гюнтер Щайнер.
Хаас направи общо 127 обиколки в първия от общо три дни предсезонни тестове в Бахрейн. 50 от тях бяха направени сутрина от Нико Хюлкенберг, а останалите бяха записани следобед от неговия съотборник Кевин Магнусен.
Day 1 of testing is complete 🏁
Here’s how we stacked up at the end of the sessions in Bahrain ⤵️#HaasF1 #F1Testing pic.twitter.com/6YUkUuoIr8
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) February 23, 2023