Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Какво иска F1 от Монте Карло, за да задържи старта? Бърни: Никой...

Какво иска F1 от Монте Карло, за да задържи старта? Бърни: Никой няма смелост да изхвърли Монако

3909
0

Организаторите на Гран при на Монако водят преговори за нов договор с Формула 1 за старт от световния шампионат в княжеството. Дискусиите като че ли не вървят съвсем добре, защото през уикенда в Монте Карло се изговори и изписа много за това възможно ли е една от най-старите надпревари в календара да отпадне, какъв е смисълът от състезание по тесните улици на града, изнудва ли F1 организаторите да приемат определени условия, достатъчна стойност ли придава Монако на първенството.

Благодарение на статута си на един от най-старите стартове в историята на автомобилния спорт изобщо и на близките връзки на организаторите с ръководството на Формула 1, когато начело бе Бърни Екълстоун, Монако имаше редица привилегии

Една от тях бе да не плаща домакинска такса за старта си. Това вече не е така, но парите са $15 млн. – най-малко от всички надпревари в календара. Организаторите освен това отстъпиха форматът на уикенда да е като на останалите стартове. Десетилетия наред свободните тренировки се провеждаха в четвъртък вместо в петък като навсякъде другаде. До тази година, когато Гран при на Монако следва обичайния формат.

Монако е единственото място, където телевизионното предаване на сесии, квалификация и състезания се ръководи от местен режисьор. Стартът освен това има собствени спонсори. Един от сериозните сблъсъци този уикенд например са рекламните пана на TAG Heuer, защото Rolex е глобален партньор на F1.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

От F1 искат и някои промени по пистата, за да се увеличат шансовете за изпреварвания

Маневрите по тесните улици са пословично трудни, а с по-големите и тежки автомобили граничат с почти невъзможни. Историята помни редица случаи, при които по-слаби коли успешно задържат по-силни болиди, просто защото е толкова трудно да се изпреварва. Според Фернандо Алонсо обаче това е абсурден аргумент.

„Преди въвеждането на DRS изпреварвания нямаше в Барселона, Будапеща и Сингапур, а никой не говореше да отпаднат от календара. В ерата на социалните медии хората реагират прекалено на всичко. Някакви тривиални неща се превръщат в огромни проблеми“, посочи двукратният световен шампион.

Преди началото на уикенда Шарл Льоклер – един от едва четирима пилоти от Монако в историята на спорта – лобира в полза на родния си град. Тото Волф от Мерцедес пък заяви, че са необходими отстъпки и от двете страни.

„Аз съм пристрастен – живея тук, обичам града и мисля, че онова, което Монако предлага, е забележително. F1 е важна за Монако и Монако е важно за F1. Необходим е обаче положителен подход и от двете страни. Монако трябва да приеме новата реалност в спорта и същевременно да получи уважение за уникалността си. Никой не бива да приема нищо за даденост. Но би било жалко да няма състезание тук и това го заявявам от гледната точка на съсобственик в отбор“, коментира Волф.

Бърни Екълстоун също не пропусна да изрази мнението си

91-годишният бивш управляващ спорта първо много държеше да уточни, че не е бил арестуван в Бразилия заради незаконен пистолет в багажа си при качване на частен самолет, а „само разпитан“. След това каза, че Формула 1 ще допусне огромна грешка ако изхвърли Монако от календара.

„Не мисля, че някой ще има смелостта да изхвърли Монако. Организаторите са доволни и са убедени, че няма да има драми. Затова и аз не очаквам проблеми“, заяви Екълстоун след среща с президента на автомобилния клуб на Монако Мишел Боери.

„Няма значение дали това е най-лошата или най-добрата надпревара (от спортна гледна точка) в календара. Тя е перлата в короната на F1. Сетете се за Гран при на Маями: не приличаше на състезание от Формула 1, а на гонка от ниво местен автомобилен клуб. Те положиха огромни усилия да приличат на Монако и заради това на един паркинг се появиха яхти!“, допълни Бърни.

Според непотвърдена информация от различни източници през този уикенд Франция ще отпадне от календара за догодина. Не е съвсем ясна съдбата и на белгийския старт на Спа-Франкоршамп. Тя може да зависи от това какво ще се случи с надпреварата в Китай. Стартът в Шанхай не се състоя през последните два сезона. Намеренията са да се върне в календара през 2023 г., когато и Лас Вегас влиза в списъка. Водят се преговори и за състезание в Южна Африка. Говори се, че догодина надпреварите могат да са 24.