„Кими, как би искал да бъдеш запомнен от феновете на F1?“
„Както искат.“
View this post on Instagram
Днес приключва една ера във Формула 1 – кариерата на един изключително бърз пилот, затворен като характер за широкия свят, но безкрайно обичан от милиони фенове по света. Кими Матиас Райконен – „Ледения“ – ще кара в последната си Гран при надпревара, след която окачва каската. На 42 години Райконен си тръгва като пилота с най-много стартове в историята на спорта (348), световна титла от 2007 г., 21 победи, 103 подиума, 18 полпозишъна, 46 най-бързи обиколки и любовта на феновете. А самият той повтори още веднъж – този път в подкаста Beyond the grid, че не съжалява за нищо и не би променил нито един миг от живота и кариерата си през последните 20 години.
„Всичко свършва в някакъв момент“, обобщи финландецът
Това оттегляне е напълно различно от онова през 2009 г., макар че е и тогава Райконен всъщност нямал намерение да се връща във Формула 1.
„За пари изобщо не съм мислил. Просто различните обстоятелства така се стекоха. Отношенията ми с Формула 1 на практика почти не са се променили. Надпреварите още ме радват, останалото не.“
„Сега нищо кой знае колко голямо не се случва. Всъщност отдавна броя състезанията… Ако само карахме, щеше да е хубаво, но винаги има допълнителни неща. Затова нямам търпение да съм без програма. Защо да ме плаши? Това никога не е бил животът ми и сега няма да е. Не е било основното нещо. Животът ми извън пистата винаги е бил най-важен за мен, а това тук отнема страшно много време. Ценя личното си битие много повече.“
„Няма от какво да се оплаквам. Беше добро изживяване. Не бих сменил и едно-единствено нещо, дори това да означава повече победи и повече титли. Доволен съм от постигнатото.“
„Титлата не промени нищо кой знае какво за мен. Това променя начина, по който хората гледат на теб. Няма особен смисъл, обаче… Може би хората започнаха да ме разпознават повече, известно време имах повече ангажименти, но не бих казал, че имаше някаква промяна в личния ми живот.“
How we would’ve reacted on Twitter when Kimi crossed the line on *that* day in 2007… 👀#essereFerrari 🔴 #KiitosKimi pic.twitter.com/vZ0YummyHy
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) December 7, 2021
Kimi’s incredible achievement: Turning a 17 point deficit into a #F1 World Drivers’ Title in just 3 races 😎
That would equal to 42.5 points under the current rules 🔢#essereFerrari 🔴 #KiitosKimi pic.twitter.com/ZpM4QQXwwi
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) December 7, 2021
„Да, хубаво чувство е – това е причината всички да сме тук. Винаги съм искал да го постигна. Освен това се случи с Ферари, което определено бе чудесно. Но според мен изглежда по-добре на хартия, отколкото да носи някаква реална промяна в живота.“
„И наистина не бих променил нищо в живота си, дори това да означава повече титли. Промениш ли едно нещо, сега може би нямаше да сме тук. Опитах отново, не се получи.“
„Бях щастлив във всичките си отбори. В Заубер бях само година, но не си тръгнах, защото съм бил нещастен. Просто получих предложение от по-голям отбор и имах възможност да карам по-силен автомобил. Във Ферари нямаше да се върна, ако съм се чувствал зле преди това. Това са различни екипи – единият е в Швейцария, друг в Италия, трети – във Великобритания. Управляват се по различен начин. Но в крайна сметка за мен няма правилен или грешен начин да се вършат нещата.“
Honesty is a virtue… 😂#KiitosKimi pic.twitter.com/zEkaU8tQmC
— Alfa Romeo Racing ORLEN (@alfaromeoracing) December 8, 2021
„Кими, как би искал да бъдеш запомнен от феновете на F1?“
„Както искат. Не искам да слагам някакви граници на подобно нещо. А и не ми пука особено, защото, както казах, за щастие успях да свърша повечето неща по начина, който аз искам. Каквото и да остане у хората – добро или лошо, то е спомен. Аз нямам проблем с това.“