Фабио Куартараро не може да използва пълната мощност на новия двигател на Ямаха. Французът призна, че няма как да разкрие пълния потенциал на своя мотор заради прекомерно превъртане на гумите и липса на достатъчно сцепление.
Ямаха работи усилено по двигателя за сезон 2023 в MotoGP. Японският производител привлече няколко специалисти, които имаха за задача да създадат силов агрегат, който е с по-голяма мощност.
Липсата на мощност и ниската скорост на правите бяха слабите места на Ямаха през последните няколко сезона в MotoGP. Затова инженерите на марката вложиха неимоверни усилия, за да подобрят представянето на своята машина.
Ямаха направи добро впечатление по време на тестовете в Малайзия и Португалия. Според данните, Куартараро и Морбидели вече нямаха толкова сериозен дефицит спрямо Дукати и другите производители.
Макар да постигна напредък, Ямаха така и не записа силни резултати в Портимао. Доказателство за това бяха постиженията на Куартараро. Световният шампион от 2021 г. финишира десети в спринтовото състезание и осми в основното. Той отбеляза, че е изпитвал сериозни затруднения да прави изпреварвания заради недостатъчно сцепление, което генерира задната гума. По този начин той не успя да използва пълноценно новия по-силен двигател на Ямаха на правите.
Куартараро разкри, че Ямаха така и не може да обясни настоящия си проблем с мощността, както и защото колелата на мотора превъртат толкова много при ускорение
„Не знам как да го обясня, защото и ние нямаме представа защо се случва. Но така или иначе е сигурно, че благодарение на малкото неща, което променихме по мотора тази година, се подобрихме особено по отношение на времената за обиколка“, сподели Куартараро.
„Но трябва да използваме повече сила във фазите на ускорение. Наложително е да използваме повече мощност, но в момента не можем да го правим заради превъртане на колелата“, добави пилотът на Ямаха.
„Работим по този въпрос. Но честно казано проблемът е този, че не можем да направим наистина добра квалификационна обиколка и не знаем каква е причината за това. Не мога да обясня всичко, защото мисля, че е малко по-конфиденциално. Проблемът е основно в мощността, с която все още разполагаме. Факт е, че не можем да я използваме по начина, по който искаме, особено в моментите, когато не сме на лимита на двигателя и [когато] се нуждаем от повече ускорение.“
Куартараро потвърди, че новият двигател на Ямаха е по-силен в сравнение с 2022 г. Но от друга страна французинът изпитва повече затруднения за следва въздушната струя на моторите на Дукати или Априлия.
„В момента явно отстъпваме на Априлия и Дукати. Все пак трябва да останем спокойни и да не мислим прекалено много за това. Честно казано е прекалено лесно просто да гледаме към тези две марки. Засега съм фокусиран върху нас и се опитвам да извлека най-големия потенциал от мотора’, завърши Фабио Куартараро.
“When we have to fight with the others, then we struggle more” 🎙️ – @FabioQ20
Fabio outlines what he thinks is the big thing that’s unravelling the Yamaha plan so far 🚨#ArgentinaGP 🇦🇷 pic.twitter.com/IgM7V0UzEG
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) March 30, 2023