Начало Рали Любен Каменов с победа в планинско Панагюрище

Любен Каменов с победа в планинско Панагюрище

44
0

Любен Каменов (Каменов рали тим) с Мицубиши Лансер Ево 9 спечели домашното си състезание – 10-ото юбилейно планинско Панагюрище. Надпреварата бе 5-и кръг от националния ни шампионат по трасето с дължина 4600 м и разлика във височините 240 м. Втори остана Любомир Мечков (Джордан рейсинг) с  Мицубиши Лансер Ево 9 на 29,96, а трети бе Ивелин Чапанов (Плевен рейсинг) с Рено Клио.

Победата на Любен не бе никак лесна. След квалификацията механиците на шампиона за 2014 г. работиха до полунощ, за да сменят скоростната кутия, която се обливаше в масло. Сутринта при пробите на колата пък се откачи един маркуч и Любо се хвана за главата, като питаше: Какво става с тази кола? На състезанието обаче нещата изглеждаха по друг начин. Първо Христо Манолов (Боила автомотор спорт), който кара нова кола – Мицубиши Лансер Ево 9 не стартира, защото не можаха да установят защо колата му изхвърля антифриза. Христо реши да не рискува, за да не съсипе мотора. Лидерът в класирането Пламен Стайков (Евроком) с Мицубиши Лансер Ево 9 бе основният конкурент на Любен, но още на първото изкачване дойде вестта, че той  спрял с проблем по трасето. Оказа се скъсан съединител. Пламен сподели, че е мислел съединителят да издържи и това състезание и после да го сменя, но не се получи. После маншът бе спрян още веднъж заради повреда в колата на Васил Въжаров (Каменов рали тим) с Опел Астра. После нещата си дойдоха на мястото. Така с 3-ата си победа Любен Каменов доближи Стайков на 8 т. във временното класиране.

Каменов спечели с време 6:43,43, като и във всичките маншове времената му бяха но 2:24 мин., но най-бърз бе в третия – 2:14,04. Интересното бе, че и на квалификацията времената на Каменов бяха по 2:14 мин. Все пак рекорда на трасето 2:10,25 на Илия Царски остана е непокътнат. Непокътнат на второто място остана и Любо Мечков, който остана на 29,96 сек., спечели и в клас НС2, но достойно стъпи на подиума с пресметливо, без излишни рискове каране, тъй като далеч след него бе Чапанов.

Именно Чапанов и лидерът в класирането в НС3 преди Панагюрище Стефан Стоев (Ара моторспорт) с Хонда Сивик направиха страхотен дуел. Стефан сложи за състезанието нови гуми и колата му полетя. В първия манш Чапанов бе по-бърз с близо 2 секунди. Втория манш обаче взе Стоев и стопи разликата, което пък подпали амбициите на Ивелин, той стъпи с двата крака на газта и в третия манш даде фантастичното за кола с един двигателен мост време 2:27,43, като събра общо 7:26,85, докато Стефан Стоев даде почти същото време като от предишния манш – беше само с 4 стотни по-бърз и остана 4-и със 7:29,44. Така Чапанов си върна лидерството с 3 т.

Другата яка битка бе в клас НС4 между Стефан Панчугов  (Казанлък моторспорт) с Хонда Сивик и Александър Димитров – Пъчо (ЕФКО рейсинг) със Ситроен Саксо. В крайна сметка Панчугата спечели 5-ото място и първото в класа, като бе по-бърз от Пъчо само с 6 десети. Така Стефан си направи подарък за рождения ден – на 4 юли. Пъчо обаче излезе достоен опонент, като взе победата в третия манш, докато Панчугов бе по-бърз в първите два. Много близо до тях бе и 7-ия в класирането – Ивелин Йотков (BMW клуб България) с БМВ Е30, който остана само на 0,41 сек. от Пъчо и бе втори в клас НС2 след Любо Мечков.

Осми в общото класиране и 3-и в НС4 бе миналогодишният шампион Ерменко Ерменков (Джордан рейсинг) със Ситроен Саксо. Ерменко нямаше късмет в първия манш, тъй като пред него се повреди колата на Въжаров  и той трябваше да повтори манша. Това обаче бе по-добре за него инак времето му от първото минаване бе слабо. Топ 10 оформиха Веселин Николов (Мирони) с БМВ Е30 М3 и Тодор Василев (Спийд мастър) с Форд Пума.

Първи в клас RC4 стана Димитър Божилов (Рангелов мотороспорт) със Ситроен Саксо. Един от фаворитите в това състезание – Стефан Георгиев (ЕФКО Моторспорт) с Форд Ескорт а-ха да не стартира, заради проблем с раздатъчната кутия. Все пак реши да кара, за да вземе точки, като мина само на предно задвижване и леко-леко стигна до финала.