Начало Други Ламборгини прекратява развитието на SC63

Ламборгини прекратява развитието на SC63

Ламборгини SC63 LMDh
снимка: Ламборгини

Ламборгини прекратява развитието на SC63. Италианската марка избра да преустанови програмата си с LMDh прототипа и да насочи изцяло усилията си към новия модел Temerario GT3. Не се знае дали Ламборгини ще се завърне в клас GTP на IMSA в бъдеще.

Ламборгини няма да се състезава с прототипа SC63 LMDh през следващия сезон. Марката обяви, че прекратя участието си в клас GTP в американския шампионат за издръжливост IMSA.

Италианският производител обосновава решението си да не продължи участието си в IMSA. То включва един прототип, управляван от Riley Motorsports, като „пауза.“ Това е резултат от „стратегическо пренасочване на дейностите си в моторните спортове“.

Ламборгини прекрати участието си в Световния шампионат по издръжливост в края на миналата година. Марката се изтегли от класовете Hypecar и LMGT3 и отхвърли всякаква възможност за завръщане. Това означава, че прототипът SC63 LMDj няма да се състезава през следващата година. Също така беше намекнато, че това може да е краят на участието на тази машина в състезания

От Ламборгини заявиха, че ще се фокусират върху програмите си с новия модел Temerario GT3, пуснат на пазара през юли. След това той ще се използва от клиентски отбори през 2026 г. Версията Super Trofeo пък трябва да влезе в производство през 2027 г.

Използването на термина „пауза“ отразява реториката на Ламборгини. Марката обясни, че се изтегля от WEC, тъй като не разполага с достатъчно бюджет и ресурси за поддържането на два прототипа. Вместо това марката реши да се фокусира върху участието в Северна Америка и петте кръга на IMSA Endurance Cup.

В края на миналата година Ламборгини прекрати партньорството с отбора на Iron Lynx. Затова италианците бяха принудени да финансира изцяло тазгодишната кампания и подписаха договор с Riley като доставчик на различни компоненти и услуги. В крайна сметка Ламборгини не успя да намери друг партньор, с който да продължи програмата в клас GTP през 2026 г.

Главният технически директор на Ламборгини Рувен Мор заяви миналия месец, че „времето тече“ за амбициите на компанията да продължи в GTP.

„Все още търсим възможности да намерим отбор, който да прояви интерес. В момента ние сами управляваме колата, разбира се, с подкрепата на Riley. В крайна сметка ние ръководим програмата и плащаме за нея“, обясни Мор. „За нас е ясно, че трябва да намерим някакъв финансов баланс.“

Относно завръщането в WEC той добави следното: „Бихме искали, но е още по-скъпо [от IMSA], защото си принуден да имаш две коли, имаш повече състезания в чужбина, повече пробег като цяло. Пробегът е разход.“

Този сезон Ламборгини разчита на Мирко Бортолоти и бившите пилоти от F1 Ромен Грожан и Данил Квят. Едоардо Мортара се присъедини към тях в 24-те часа на Дайтона през януари. До момента Ламборгини отпадна в две от общо трите участие до момента.