Начало WRC News Лапи с комфортен аванс преди финалния ден на рали Швеция

Лапи с комфортен аванс преди финалния ден на рали Швеция

321
0
Есапека Лапи
Есапека Лапи, снимка Хюндай

Есапека Лапи остава начело след края на предпоследния ден от тазгодишното издание на рали Швеция. Пилотът на Хюндай контролираше събитията и не допускаше грешки. Лапи има аванс от малко повече от минута спрямо Адриен Фурмо (М-Спорт Форд). Третото място заема Елфин Еванс с Тойота.

Рали Швеция е кръг №2 за сезон 2024 в световния рали шампионат (WRC). Това е единствената надпревара в календара, която се провежда само на сняг

Днес се проведоха седем специални етапа по заснежените и хлъзгави пътища около град Умео. За разлика от вчерашния ден, сега нямаше чак толкова сериозни драми. Коварните етапи бяха причината Кале Рованпера (Тойота) и Тиери Нювил и От Танак (Хюндай) да отпаднат от борбата за победата. Следователно за първото място спореха Такамото Кацута и Есапека Лапи.

Лапи доминираше през съботния ден на рали Монте Карло. Пилотът на Хюндай спечели временни 18 точки. Те ще бъдат добавени към сезонната му равносметка, при условие че достигне финала на ралито в неделя следобед според новите правила за 2024 г.

Започвайки съботната надпревара като водач в състезанието  с 3.2 секунди, Лапи бе подложен на натиск в началото на деня. Неговият съперник Такамото Кацута намали аванса му на 0.9 сек. след първия специален съботен етап.

Кацута заби в снежна пряспа своята Тойота малко след началото на десетата отсечка. Така той отпадна от борбата за победата и подиума като цяло. Това позволи на Лапи да си отдъхне малко.

Въпреки комфортната си разлика, Лапи призна, че намирането на баланса между атаката и запазването на преднината далеч не е било лесно. Подобно на другите си колеги, Лапи също трябваше да се съсредоточи върху опазването на шиповете на гумите си по все по-разрушените пътища. Еднократният победител във WRC състезания завърши съботния ден без инциденти. Така той има преднина от 1:06,3. мин. преди решителните три етапа в неделя.

„Не беше много лошо“, каза Лапи. „През целия следобед се опитвах да пестя гумите и все пак да бъда разумен по отношение на темпото. Трудно е [да се измери темпото]. Не съм свикнал толкова да съм на върха, така че не е най-лесната работа на света. Но всичко е под контрол.“

Докато Лапи се отправя към неделя с поглед, насочен към победата, Кацута ще се надява да не си тръгне от Швеция с празни ръце. Освен да възстанови гордостта си, целта на японския пилот са да спечели възможно повече точки

„Направихме добро време на първата обиколка, за да спечелим време и много по-близка разлика между мен и Есапека [Лапи]. Исках да продължа да натискам, може би дори повече, за да спечеля още време. Очевидно се стараех твърде много и [в] един от завоите пренесох твърде много скорост, счупих задницата и се ударих в снежната маса. Заклещихме се и не можахме да се измъкнем“, обясни Кацута.

Втори и трети във временното класиране на рали Швеция са Адриен Фурмо и Елфин Еванс. Разликата между двамата е в порядъка на 16.1 сек. Четвъртото място е заето от Тиери Нювил (Хюндай). Белгиецът успя да навакса по-голямата част от загубеното в петъчния ден. Зад него е пилотът от WRC2 Оливър Солберг с Шкода. Шведът е следван от, Сами Паяри. Георг Линаме Рупе Корхонен, Мико Хейкила с Тойота, както и Лаури Йоона (Шкода). Извън челната десетка са частната Тойота на Лоренцо Бертели, както и Кале Рованпера, Такамото Кацута и От Танак.