Начало WRC News Лапи: В рали Турция трябва да използваш главата си

Лапи: В рали Турция трябва да използваш главата си

105
0

Тимът на Ситроен има добри спомени от рали Турция, тъй като точно там печели първа победа с Ксара WRC през 2003 г. Този сезон френският отбор иска да е отново сред претендентите за първото място, но екипажите Себастиен Ожие/Жулиен Инграсиа и Есапека Лапи/Яне Ферм ще трябва да са не само бързи, но и изключително внимателни.

Ожие е трети в стартовия ред. През 2018 г. той бе с най-много победи в отсечките – пет. По време на втория ден от състезанието обаче претърпя удар, после получи и едноминутно наказание за закъснение. Накрая отпадна след още една катастрофа, върна се по Рали2 и завърши 10-ти.

„Миналогодишните отсечки без съмнение бяха най-трудните, по които съм карал през цялата си кариера”, сподели Ожие

Взелият победата екипаж (От Танак/Мартин Ярвеоя – б.а.) очевидно не бе най-бърз тогава, така че тази година може би ще трябва да адаптираме подхода си. Особено като се има предвид, че не можем да си позволим повече никакви грешки в шампионата. Тестът ни премина добре. Надявам се доброто усещане от него да се запази и в самата надпревара.”

Лапи постигна сериозен напредък в управлението на C3 WRC, а талантът му блести особено ярко на чакъл. Финландецът ще опита да намери баланс между нужната скорост и внимателното преминаване на дистанциите.

„В това рали трябва да използваш главата си”, заяви Лапи

„Необходимо е да разбираш кога можеш да натиснеш и кога е по-добре да си свалиш крака от газта, за да опазиш колата. Това не е точно любимият ми стил на управление. Но ако успеем да комбинираме издръжливост, малко скорост и известен късмет, за да се опазим от спукани гуми, не би трябвало да сме далеч от добър резултат.”

Ситроен проведе предварителния си тест за Турция по отсечките на друга известна с тежкия си характер надпревара – рали Акрополис. Техническият екип в продължение на четири дни се труди по амортисьорите на автомобилите в опит да намери оптимални настройки, чрез които пилотите едновременно да преминават максимално чисто неравна настилка и да пазят гумите си.

„Миналата година всички бяха изненадани от натоварванията, на които бяха подложени колите”, сподели шефът на Ситроен Рейсинг Пиер Будар.

„Сега отборите са наясно какво предизвикателство ни очаква и са се подготвили. Издръжливостта ще е от решаващо значение този уикенд, както и това да се опазиш от неприятности. От нас зависи да сме на максимално добро ниво, защото сме твърдо решени да се борим за подиума.”

Ако сте намерили правописна грешка, моля уведомете ни като маркирате текста и натиснете Ctrl+Enter