Начало Рали Латвала би помогнал на Ожие в борбата за титлата ако е необходимо

Латвала би помогнал на Ожие в борбата за титлата ако е необходимо

32
0
Себастиен Ожие,Яри-Мати Латвала

В екипа на Volkswagen явно вече е ясно, кой ще е водещият пилот през тази година. След две победи и едно второ място в първите три надпревари, Себастиен Ожие води убедително в класирането. Французинът има 31 точки повече от втория Себастиен Льоб, който пък ще участва едва в четири кръга през годината.

За разлика от Ожие, който развива колата повече от година и изглежда я е настроил перфектно спрямо своя стил, неговият съотборник Яри-Мати Латвала нямаше много време за подготовка. Така първите три състезания през тази година изглежда са повече време за изпитания, отколкото за състезание за финландеца. Той изпробва различни настройки и изследваше възможностите на Polo, за да адаптира стила си на каране към колата.

Латвала показа много силни времена в отделни отсечки, но трудно успява да поддържа високо темпо и да се доближи до представянето на съотборника си. Подобряването на формата му е видимо, но още от сега е ясно, че той едва ли ще успее да се бори за титлата. В екипа на Volkswagen няма поставен като номер 1 пилот, но въпреки още от сега е ясно, че Ожие има сериозен шанс за спечелването на титлата. Така, ако се наложи, Латвала би подкрепил своя съотборник, както признава финландеца.

„Представянето му е наистина впечатляващо“, обясни Латвала пред Аутоспорт. „Свърши чудесна работа от началото на сезона. През миналата година кара с кола S2000 и още със завръщането си в автомобил от WRC веднага намери изключителна скорост. Ако трябва да съм честен, той е наистина много силен пилот. Той има голям шанс да спечели борбата за титлата през тази година. Ако се наложи бих му помогнал със сигурност.

За мен най-голямата трудност е в това, че през миналата година нямах достатъчно време за тестове. Преди първите три ралита имахме много къса тестова програма. През тази година съм тествал само един ден. За участието си в рали Португалия ще имам два дни на разположение за подготовка. Знам, че има голяма разлика, когато започнеш едно рали след два дни подготовка.“

Интересно ще е, как ще се представи Латвала в Португалия, при положение, че явно му липсва опит с колата и най-вече доверие в нея. Наскоро той разкри, че колата му е напълно различна от тази която кара миналата година.