Начало Рали Латвала: Доста време преследвах победа на асфалт, явно сега съм бил готов

Латвала: Доста време преследвах победа на асфалт, явно сега съм бил готов

28
0
Яри-Мати Латвала

Яри-Мати Латвала спечели последния кръг от световния рали шампионат за 2011 г. в Уелс. Финландецът не се бе качвал на най-високото стъпало на подиума от година и половина, а миналия уикенд направи нещо, което не му се бе случвало досега – победи и в рали Дю Вар на асфалт. Надпреварата бе част от подготовката на пилота и той сподели чувствата си след успеха.

– Не беше рали от световния шампионат, но най-накрая Латвала е победител на асфалт. Как се чувстваш?

– Наистина много добре и всъщност се чувствам облекчен. От известно време се опитвах да постигна този първи успех на асфалт, но уменията ми очевидно не бяха достатъчни. Сега усилията ми най-после се увенчаха с победа.

– Колко силно влиянието на представянето ти от втората половина на WRC сезона?

– Демонстрирахме нивото си във Франция и Испания, но точно за това състезание не бяхме съвсем сигурни какво ще се случи, тъй като се надбягвахме с по-старите версии на WRC автомобилите, а не знаехме какво е нивото им преди старта. Там освен това се използват сликове, докато ние запазихме WRC гумите си, с които се състезавахме през целия изминал сезон. Френският шампионат е силен, има някои прекрасни пилоти като Стефан Саразен и трябваше да съм наистина бърз.

– Смята се, че рали Дю Вар е трудна надпревара – съгласен ли си?

– Наистина имаше трудни отсечки. Настилката е абразивна като в Корсика, имаше някои неравни секции, но и гладки участъци като в Каталуния. Движението също приличаше на това в Корсика, но завоите бяха по-бързи, така че се оказа по-сложно. Определено помага да имаш познания за такива надпревари, тъй като бележките не винаги са перфектни.

– Тества някои нови компоненти за Фиеста RS WRC. По какво работите?

– Съсредоточихме се върху окачването и някои развития по картите за управление на двигателя. Сутринта на тренировките прилепянето се променяше сериозно, тъй като се редуваха мокри и сухи участъци. Имахме право да изберем 14 гуми и се спряхме на твърда смес, тъй като с тях можехме да работим по изграждане на добри настройки за всякакви условия, включително смесени. Всъщност тогава отговорихме и на някои важни въпроси, касаещи точно последната надпревара.