Начало Рали Латвала излезе начело във Франция, първите четирима се събраха в 5 секунди

Латвала излезе начело във Франция, първите четирима се събраха в 5 секунди

30
0
Яри-Мати Латвала

Яри-Мати Латвала (Фолксваген, Поло R WRC) е водач във временното генерално класиране на рали Франция в края на втория ден от надпреварата.Втори е Дани Сордо (Ситроен, DS3 WRC) пред съотборника на финландеца Себастиен Ожие.

Разликата между Латвала и четвъртия в подреждането – Себастиен Льоб (Ситроен) пък е едва 5 секунди, което обещава драматичен финален ден на надпреварата.

Битката е много сериозна, а не съм сигурен какво ще направят Льоб и Ожие. Нищо не е ясно. Малко след старта на първия (следобеден) етап изтървах спирачките на мокрото и се стреснах. Не ми харесаха и едно-две преминавания на завои. Вървях по-стабилно, докато целият път бе мокър. Стана по-трудно, след като започна да изсъхва. Постепенно придобих повече увереност на чист асфалт, но кално ли е – ужас! Изобщо не ми харесва. Борбата наистина е вълнуваща, но трябва да сме внимателни – обясни Латвала.

Сордо излезе начело след първата следобедна отсечка, след която заяви, че трябва да внимава за съперниците зад себе си. Автомобилът обаче му създаваше известни грижи с недостатъчно добър баланс. Въпреки това испанецът върви добре, но се пази от предположения какво класиране би могъл да постигне.

Ожие спечели три от четирите състезателни дистанции след обяда.

Натискам и да, поемам рискове – коментира французинът. – На някои места по завоите имаше прекалено много кал. Още преди старта пък казах, че петима пилоти могат да се борят за победа тук и точно това стана.

Льоб не бе доволен от своя DS3 WRC. Предната част бе нестабилна (доста пилоти имаха същото оплакване сутринта), а той не бе наясно защо. В предпоследната отсечка за събота попадна в много силен дъжд.

Малшанс пък сполетя вървящия чудесно до обяд Нювил още в първото изпитание след сервиза:

Отворихме малко повече кривата на един десен завой и ударих нещо. Не разбрах дали е камък или нещо друго. Гумата се спука и това беше.

Белгиецът загуби повече от 1:20 мин, след което реши да кара на сигурно, тъй като не можеше да си позволи повече проблеми.

Местата от шесто до десето заеха Евгени Новиков, Мико Хирвонен, Мадс Остберг, Андреас Микелсен и Мартин Прокоп.