Начало Рали Латвала победи в рали Акрополис

Латвала победи в рали Акрополис

44
0
Яри-Мати Латвала

Яри-Мати Латвала победи в рали Акрополис. Това бе първи негов успех с екипа на Фолксваген и Поло R WRC, който освен това дойде точно десет години след дебюта му в надпреварата.

Финландският пилот се присъедини към Фолксваген този сезон и началото с новия екип не бе никак леко. Той обаче се адаптираше все по-добре към автомобила си и се възползва максимално от шанса да спечели в Гърция.

Латвала финишира на почти 2 минути пред Дани Сордо (Ситроен, DS3 WRC). Тиери Нювил (М-Спорт, Форд Фиеста RS WRC) пък взе втори подиум в кариерата си, финиширайки трети.

Изумително е! Стартът на сезона бе наистина труден и това е важен момент. Преди 10 години карах първото си рали във WRC автомобил и ми отне дълго време, за да спечеля тук. В събота не мислех за победа, но в неделя сутринта много неща ми минаха през главата, особено в последната отсечка – коментира Латвала.

През 2003 г. той стана най-младият пилот зад волана на заводска кола – тогава Форд Фокус RS и участва в Акрополис едва 18-годишен. Успехът му в Гърция бе осми за него в кариерата му. Яри-Мати излезе начело, след като лидерът в момента Евгени Новиков се удари и след това постепенно увеличаваше аванса си.

Съотборникът му Себастиен Ожие този път бе пилотът на Фолксваген, сполетян от малшанс. Французинът се върна в състезанието по Рали2 след проблем с налягането на горивото и все пак стигна топ 10.

След финала Ситроен подадоха протест срещу Фолксваген заради факта, че в колите на Латвала и Ожие е имало по две батерии вместо една, както е по правилник. Изслушването продължи до късно през нощта. В крайна сметка стюардите, след като изслушаха всички страни, решиха, че доводът на Фолксваген (че допълнителната е резервна част по силата на член 252 – 7.3 от правилника) е валиден и потвърдиха победата на Яри-Мати.

Сордо не участва в двубоя на Латвала и Новиков, внимавайки извънредно много по трудните етапи на надпреварата.

След всички проблеми, които имах в други състезания тази година, това се оказа добро и ще ми даде сериозна увереност – заяви испанецът.

Нювил имаше същата стратегия. Той отбеляза, че с екипа му са се справили добре, докато други са допуснали грешки.

С най-добър резултат в кариерата си до момента се поздрави Андреас Микелсен. Норвежецът завърши четвърти въпреки грижи със спирачките и спукана гума, които обаче не му попречиха да надделее в битката му с Насър Ал-Атия. Катарецът остана пети, следван от съотборника си в М-Спорт Мадс Остберг и Мико Хирвонен. Накрая титулярът на Ситроен бе доволен единствено, че надпреварата приключи за него, но се радваше поне за съекипника си Сордо.