Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Льоклер на 0,207 сек пред Хамилтън в третата сесия

Льоклер на 0,207 сек пред Хамилтън в третата сесия

1909
0
Шарл Льоклер
Шарл Льоклер; снимка: Ферари

Шарл Льоклер оглави класирането в последната свободна тренировка преди квалификацията за Гран при на Сингапур. Втори, на 0,207 сек от пилота на Ферари, бе Люис Хамилтън (Мерцедес). Зад тях се наредиха съотборниците им Себастиан Фетел и Валтери Ботас, следвани от състезателите на Ред Бул Алекс Албон и Макс Верстапен.

Последният час за подготовка преди квалификацията започна при отново много високи температури – 40 градуса на пистата и 31 на въздуха. Още в първите минути около половината пилоти направиха опознавателни обиколки. Отборите обаче не бързаха с програмите си.

Десетина минути след светването на зеления семафор Валтери Ботас започна работа. Пилотът на Мерцедес имаше затруднения в петък, когато и катастрофира. Той бе с гуми медиум и записа първото време за тренировката – 1:40.926 мин. С него на пистата бе и Алекс Албон, който също се удари вчера. Състезателят на Ред Бул (със софт) бе на 0,135 сек от финландеца.

Със средните по твърдост гуми излезе и Люис Хамилтън. Англичанинът бе с 0,606 сек по-бърз от съотборника си.

Веднага след това начело излезе Шарл Льоклер – той бе с рекордно преминаване и на трите сектора, но бе със софт

Обиколката на пилота на Ферари бе с 0,956 сек по-добра от тази на Хамилтън. Пирели отчете след петъчните сесии, че софт са дори със секунда на обиколка по-бързи на обиколка от медиум.

Себастиан Фетел се оказа на 0,906 сек от съотборника си. Той също бе с най-меките гуми, с които отборите от Формула 1 разполагат в Сингапур.

Хамилтън продължи серията си и скъси разликата с Льоклер до 0,765 сек. На Данил Квят пък му се наложи да се прибере в бокса, след като в задната част на неговото Торо Росо се появи сив дим.

В средата на тренировката Макс Верстапен единствен още не се бе появил изобщо на пистата. Точно когато той излезе Серхио Перес удари стена със задната дясна част на своя Рейсинг Пойнт. Това се случи в края на обиколката му, така че пилотът успя да се прибере директно в бокса. В петък мексиканският пилот получи официално предупреждение от стюардите на Гран при на Сингапур заради инцидент с Кевин Магнусен.

Предупредителните жълти знамена на трасето заради разпилени отломки повлияха върху обиколките на няколко пилоти – сред тях Верстапен и Кими Райконен. Рейс контролът включи режим на виртуален сейфти кар, а минута след това спря сесията, докато маршалите почистят пистата.

След около 10-минутно прекъсване сесията бе възобновена, а до карирания флаг оставаха малко повече от 21 минути

От Пирели отбелязаха, че това е моментът, когато по принцип се взима решение дали да се прави опит за преодоляване на Q2 с гуми медиум. За пилотите в топ 10 на грида това би означавало старт със средната по твърдост смес.

Ботас със софт излезе начело с 1:39.166 (-0,198 сек от постижението на Льоклер). Верстапен най-после записа време – трето по сила в този момент, на 0,2 сек от Валтери. Шарл (също с най-меките гуми) бе още по-бърз – с почти цяла секунда (-0,974 сек) – от финландския състезател на Мерцедес. В бокса екипът на Ферари работеше усилено по автомобила на Фетел.

Хамилтън на свой ред се появи отново на трасето и се завъртя в загряващия си тур почти веднага след излизането от пита. Гумите му като че ли не пострадаха, но попадна в тежък трафик и се отказа от бързия си тур. Междувременно и Фетел излезе. Постижението на германеца го нареди втори, на 0,619 сек от съекипника му. Хамилтън направи рекорден втори сектор и завърши своята обиколка с 0,207 сек по-слабо време от това на Льоклер.

Почти всички пилоти бяха на пистата в последните няколко минути. Това означаваше сериозен трафик и нямаше промени в подреждането в челото. Льоклер остана пръв, следван от Хамилтън, Фетел, Ботас, Албон. Верстапен така и не можа да направи тур на чиста писта и зае шестото място. Топ 10 допълниха Карлос Сайнц, Ландо Норис, Нико Хюлкенберг и Даниел Рикиардо.