Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Либърти може да се откаже от домакинските такси, смята Бергер

Либърти може да се откаже от домакинските такси, смята Бергер

546
0
Герхард Бергер
Герхард Бергер; снимка: Гудууд

Герхард Бергер смята, че Либърти Медия може да се откаже от домакинските такси и да провежда Гран при състезания без зрители. По този начин Формула 1 би се лишила от сериозни пари, но би подсигурила приходите от права за излъчване на шампионата и спонсорските си договори. От 2017 г. бившият F1 пилот оглавява немския шампионат за туристически автомобили (DTM).

„Финансовите структури са много различни. Големи платформи като Формула 1 и MotoGP зависят от приходите от промоутъри, спонсори и телевизионни пари. Ние сме обвързани със зрителите на пистата”, обясни австриецът в интервю за Ауто Мотор унд Шпорт.

„Други серии като GT например се борят с различни проблеми. Те зависят от независими пилоти, които се занимават с автомобилен спорт през уикенда. В реалния живот тези състезатели имат среден по размери бизнес и сега парите им трябват за други неща, а не за моторспорт.”

„При нашия модел на работа все едно наемаме пистата”

Формула 1 получава пари от трасетата, които трябва да си ги възстановят от продажбата на билети и правителствена подкрепа. Без публика организаторите нямат доход. Но е напълно възможно Либърти да се откаже от домакинските такси, за да провежда състезания без зрители.”

Бергер сравни настоящата криза със ситуацията, когато в началото на 90-те години на XX век президентът на ФИА Макс Мозли опитва да прокара промени, но среща съпротива от страна на екипите. Черният уикенд на Имола, през който загинаха Аертон Сена и Роланд Ратценбергер, даде възможност на международната федерация да осъществи плановете си по отношение на безопасността. Според Бергер F1 се намира в подобна ситуация в момента по отношение на бюджетите.

„Границата трябва да е 100 милиона без изключения. А първият въпрос, който всеки трябва да си зададе, е как да оцелеем в тази криза”, каза Бергер

В DTM се работи с много стандартизирани части от годишната инвестиция на отбор с две коли не надхвърля 4-5 милиона евро. Има и заводски екипи, харчещи повече, но бюджетите са ниски. Бергер обясни също така, че най-добрият сценарий за шампионата е да стартира през юли.

„В момента никой не може да предскаже как ще се развие ситуацията. Нещата могат винаги да се променят в последния момент спрямо броя на заразените. Ние зависим също така от договорите си за спонсорство и тези с организаторите. Изобщо въпросът е сложен”, допълни той.