Начало Избрани Либърти иска да се отърве от Бин Сулайем?

Либърти иска да се отърве от Бин Сулайем?

1800
0
Мохамед бин Сулайем, ФИА
Мохамед бин Сулайем; снимка: ATP

Либърти Медия иска да се отърве от Мохамед бин Сулайем. Според последните слухове, американската компания желае да отстрани настоящия президент на ФИА и дори вече e избрала негов наследник.

Притежателите на търговските права в F1 искат Бин Сулайем да бъде отстранен от поста президент на ФИА. Федерацията влезе в конфликт с ръководство на Формула 1 през последните седмици. Според доклад на Sport1, Либърти се надява ФИА да избере нов президент в най-скоро време. Американците дори имат и свой кандидат за този пост. Това е Дейвид Ричардс. Британецът има опит в F1 като ръководител на отборите на Бенетон и БАР. Предполага се, че Ричардс не е против подобна идея.

Разбира се, Либърти Медия няма как да отстрани Бин Сулайем. Американската компания притежава само търговските права на F1 и не може да се меси в организацията и управлението на ФИА.

Бин Сулайем застана начело на ФИА в края на 2021 г. Бившият рали пилот наследи на този пост Жан Тод. Откакто застана начело на федерацията, Бин Сулайем влезе в няколко остри спора. Последният от тях бе свързан със сексистско изказване, публикувано във вече несъществуващ сайт през 2001 г. От федерацията защитиха 61-годишния специалист, който бе сериозно разкритикуван както от британските медии, така и от член на Камарата на лордовете.

Миналата седмица F1 и Либърти също влязоха в конфликт с Бин Сулайем заради коментара, който той е направил относно „завишената стойност“ на спорта. Двете страни продължават да са в противоречие по още няколко теми. Една от тях е бъдещото разширяване на стартовата решетка в F1.

Междувременно стана ясно, че F1 се отказва от идеята за намаляване на килограмите на настоящите болиди. Тази тема бе повдигната след като редица пилоти и отбори се оплакваха от нарастващото тегло на автомобилите в шампионата. Сред тях бяха Джордж Ръсел и Макс Верстапен.

„Теглото на автомобилите сега е изключително голямо. Според мен това не е никак добре“, каза Верстапен. „Но от друга гледна точка не виждам бързо решение за този проблем.“

Намерението на F1 беше намаляване на килограмите на новото поколение болиди през сезон 2023. Според правилата, публикувани в края на юни миналата година, новото минимално тегло трябваше да бъде 796 кг. Това е само с 2 кг по-малко в сравнение с 2022 г.

Според информация на Ауто Мотор унд Шпорт, теглото e трябвало да се намали до 797 кг. Твърденията на германската медия са свързани с последното заседание на техническия консултативен комитет на F1. Там са били изтъкнати аргументи, според които няма как автомобилите да станат по-леки с повече от 1 кг. В крайна сметка обаче е било решено, че няма да има промяна в теглото на болидите за 2023 г.

За момента не ясно защо първоначалното леко намаляване на теглото е било отменено. Предполага се, че отказът се дължи на факта, че новите гуми на Пирели са малко по-тежки от очакваното.

Новото поколение болиди с граунд ефект се оказа малко по-бавно от това, което се използваше в F1 до 2021 г. Въпреки това  , техническият шеф на ФИА Пат Саймъндс смята, че тазгодишните коли ще са по-бързи.

„Тази година можем да достигнем старите рекорди при нормално развитие. Но все пак тези автомобили винаги ще бъдат по-бързи в във високоскоростните завои и по-бавни в тези с по-ниска скорост.“