Начало Избрани Либърти не възнамерява да продава F1

Либърти не възнамерява да продава F1

811
0
ФИА, Формула 1, F1
снимка: Майкъл Потс

Либърти не възнамерява да продава F1. Американската компания отново заяви, че няма намерение да продава търговските права на световния шампионат въпреки сериозния интерес от страна на различни инвеститори.

Либърти Медия пое контрола над F1 в началото на 2017 г. Американците закупиха търговските права на шампионата от Бърни Екълстоун. Според информацията, Либърти са платили $4.6 млрд. на британеца

В момента F1 се намира във възход. Световният шампионат увеличава популярността си особено на територията на САЩ и Близкия изток. През последните години F1 отбеляза рекордни приходи и успя да се възстанови финансово след пандемията от коронавирус.

В началото на миналата година се появиха слухове за сериозен интерес към F1 от страна на Публичния инвестиционен фонд на Саудитска Арабия (PIF). Говореше се, че PIF е предложил на Либърти $20 млрд. Американците обаче категорично отхвърлиха възможността да се разделят с търговските права на световния шампионат.

Наскоро главният изпълнителен директор на Либърти Грег Мафей коментира тази тема по време на конференцията MoffettNathanson Inaugural Technology, Media and Telecom. Американецът потвърди, че не възнамерява да продава F1 на Публичния фонд на Саудитска Арабия

„Има ли някакъв шанс да продадем това нещо и да платим корпоративен данък?“ сподели Мафей. „Това би трябвало да прекрати всякаква дискусия, в която някой казва, че нашите приятели, саудитците, ще го купят следващата седмица или нещо подобно? Ако някой ни познава, би трябвало да знае, че това просто няма как да се случи.“

Офертата на PIF предизвика спор между Либърти и президента на ФИА Мохамед бин Сулайем. Бившият рали пилот обяви, че F1 няма как да струва $20 млрд. От Либърти отговориха на Бин Сулайем и призоваха той да не прави коментари относно цената на F1.

Мафей също така заяви, че Либърти Медия все още е „ентусиазирана“ от посоката, в която се развива F1. Американецът вярва, че компанията вижда допълнителни възможности за увеличаване на приходите, които получава от световния шампионат.

„Много сме ентусиазирани от това къде се намира F1 сега, но и от това накъде отива занапред. Ако погледнете големите потоци от приходи там, ще видите, че имат добра насоченост.“

„В областта на радиоразпръскването имаме повече фенове и повече дистрибутори, които искат да популяризират продукта, включително нови цифрови дистрибутори и други подобни. Имаме промоутъри, които са и наши партньори“, завърши главният изпълнителен директор на Либъри Медия.

По-рано този месец се появи информация, че Илон Мъск и Джеф Безос също проявяват сериозен интерес към F1 и дори могат да купят търговските права от Либърти. Двамата милиардери бяха специални гости на F1 по време на уикенда в Маями. Но според информация на Fox Sports Мъск и Безос нямат намерение да купуват шампионата и само разглеждат възможността да направят инвестиции.