Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Линдблад: Съвпадение е, че получих суперлиценз точно, когато Макс е малко на...

Линдблад: Съвпадение е, че получих суперлиценз точно, когато Макс е малко на ръба с наказателните точки

3112
0
Арвид Линдблад
Арвид Линдблад; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Като чисто съвпадение определи Арвид Линдблад факта, че получи суперлиценз точно, когато Макс Верстапен е на ръба с наказателните точки в своя във Формула 1. От Ред Бул поискаха такъв за Линдблад, който е част от програмата им за млади пилоти, още пред няколко месеца. Издаването се случи в началото на юни.

Верстапен е с 11 наказателни точки от Гран при на Испания насам. 12, събрани в рамките на календарна година, означават автоматична забрана за участие в един F1 старт. Първите 2 наказателни точки на нидерландския пилот на Ред Бул изтичат веднага след Гран при на Австрия в края на юни. Следващите обаче са чак до края на октомври, което означава, че пак ще е близо до границата от 12 през немалка част от шампионата.

„Молбата за суперлиценза е от февруари. Според мен се получи в много голяма степен съвпадение, че бе одобрена в момент, когато Макс е малко на ръба с (наказателните) точки“, коментира Линдблад

„Не знам какъв е планът ако нещо стане. Нямам представа. Не съм участвал в такива разговори. Сравненията с Верстапен… Не знам, наистина е трудно да се правят такива съпоставки. Аз съм значително по-млад от Макс. Хубаво е да те сравняват с четирикратен световен шампион, но наистина смятам, че е сложно да направи реален паралел“, продължи пилотът, който понастоящем се състезава във Формула 2 с екипа на Кампос.

„Аз съм съсредоточен върху това да свърша възможно най-добра работа, да карам бързо и да се боря упорито. Може би от тази гледна точка може да се каже, че има някакви подобни характеристики. Според мен обаче всички пилоти са такива“, каза още Линдблад.

Според последната информация от Ред Бул ако се стигне до автоматичен бан на Верстапен за участие в едно състезание, то неговото място ще бъде заето от Исак Хаджар или Лиам Лоусън, а освободения в Рейсинг Булс кокпит – от официалния тест пилот Аюму Иваса. Линдблад би могъл да е резервен пилот в този случай, след като вече има суперлиценз.

Хаджар призна, че не се чувства готов да стане част от големия отбор

„Изглежда сложна задача, ако погледнете Юки [Цунода] и Лиам, които са наистина качествени пилоти. Така че не, не съм напълно готов“, посочи френският състезател.

Според шефа на Рейсинг Булс Лоран Мекис обаче ситуацията не е точно такава, въпреки че Хаджар се намира във важна фаза на израстването си като пилот.

„Един състезател винаги е готов да седне в по-бърза кола“, допълни Мекис.