Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Верстапен на 1 точка от бан за 1 състезание, без наказание за...

Верстапен на 1 точка от бан за 1 състезание, без наказание за Льоклер

9845
0
Макс Верстапен, Шарл Льоклер
Макс Верстапен и Шарл Льоклер; снимка: Спас Генев

Макс Верстапен е само на 1 точка от автоматичен бан за участие в едно състезание от световния шампионат на Формула 1, след като получи 3 наказателни точки за втория си инцидент с Джордж Ръсел в края на Гран при на Испания. ФИА публикува решенията на стюардите за двете ситуации.

Първото разследване е за напускане на Верстапен на пистата и придобиване на трайно предимство

Стюардите отбелязват опита на Ръсел да изпревари пилота на Ред Бул. В решението се казва: „Предната ос на №63 е пред огледалото на №1 във връхната точка на кривата (в първи завой), но №63 за момент изпуска контрола и удря №1, избутвайки го извън пистата. Взимайки предвид причината за напускането на трасето, няма да има по-нататъшни действия.“

При втория случай Верстапен удари Ръсел в пети завой на пистата Каталуния. Стюардите отчетоха, че от Ред Бул дадоха инструкция на пилота си да пропусне съперника от Мерцедес. Това бе продиктувано от факта, че в тима от Милтън Кийнс са счели излизането на Макс от пистата за евентуално наказуемо. По-късно стюардите постановиха, че излитането не е по вина на нидерландеца.

„Пилотът на болид №1 очевидно бе недоволен от молбата на отбора си да върне позицията. При приближаването на пети завой той намали сериозно скоростта и заради това изглеждаше като че ли ще пусне №63 пред себе си. №63 излезе пред №1 при влизането в пети завой, когато №1 внезапно ускори и го удари. Инцидентът несъмнено бе причинен от №1. Поради това налагаме 10 секунди наказание на №1“, се казва в решението, в което са отбелязани и трите наказателни точки.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)

Ситуацията с Шарл Льоклер бе разгледана след финала на пистата Каталуния. Стюардите решиха да не предприемат по-нататъшни действия

В решението се посочва, че Верстапен загуби сцепление в завой №14 и това доведе до необходимостта да се защитава от Льоклер.

„№16 започна да изпреварва №1 в началото на старт-финалната права. Двата автомобила се приближиха леко един до друг в средата на пистата и в резултат на това последва лек удар. И двамата пилоти изразиха мнение, че това е можело да бъде избегнато и че е можело да се стигне до много сериозен инцидент. Нито един от тях обаче не е преобладаващо или изцяло виновен за ситуацията“, се казва още в решението.