Начало Рали Льоб:Бяхме най-бързи и най-постоянни;Ситроен могат да вземат конструкторската титла в Уелс

Льоб:Бяхме най-бързи и най-постоянни;Ситроен могат да вземат конструкторската титла в Уелс

46
0
Себастиен Льоб

Себастиен Льоб и Даниел Елена подобриха собствения си рекорд за най-много победи в една надпревара, спечелвайки рали Германия за девети път. За 10 участия в състезанието те допуснаха да бъдат задминати един-единствен път, когато миналата година спукаха гума.

Този път звездите на Ситроен не допуснаха изненада. Льоб поведе от старта и бе най-бърз в 8 от скоростните отсечки и пауърстейджа (останалите бяха спечелени от Яри-Мати Латвала и От Танак – по две и Дани Сордо и Петер Солберг – по една). На финала французинът бе на малко над 2 минути пред Латвала, а успехът в пауърстейджа му донесе бонус точки и съответно осемкратният шампион записа пълен актив за трети път този сезон (след Монако и Гърция).

Взех си малко почивка между Финландия и Германия. Изглежда ми се е отразила добре! – пошегува се Льоб след финала на битката. – Трите дни на ралито преминаха чудесно, но условията определено не бяха леки. Бяхме най-бързи и може би и най-постоянни като представяне. Някои съперници ни настигаха на моменти, но след това попадаха в капаните на трасето. Изградих добър аванс и след това само се стараех да не допускам грешки.

Мико Хирвонен заяви преди състезанието, че ще е доволен да е на подиума след финала и постигна целта си с трето място в Германия.

– Трябва да съм доволен, макар че уикендът бе особено сложен. Тази надпревара бе наистина трудна за мен от началото до края, особено там, където трасето бе мръсно. Не се чувствам кой знае колко комфортно в такива условия, но те са еднакви за всички ни – допълни финландецът.

И ако за Льоб и Елена борбата съвсем не е приключила, въпреки сериозната им преднина в генералното класиране, то Ситроен може да вземат короната при конструкторите още в следващия кръг във Великобритания.

Гордеем се, че и двете ни коли финишираха на подиума за пети пореден път. Увеличихме още аванса си в подреждането при конструкторите и дори бихме могли да спечелим титлата в рали Уелс – коментира шефът на тима Ив Матон.

Уикендът в Германия бе посветен и на починалия малко преди това Филип Бугалски. Ликът му бе на колите на пилотите на Ситроен, както и на някои от техните колеги. Бившият му навигатор Жан-Пол Шиарони, с когото Бугалски спечели състезанието в Германия през 2001 г. с Ксара Т4 (точно преди то да влезе във WRC), бе на подиума, за да получи купата на тима (понастоящем той работи в екипа, отговарящ за метеорологичните прогнози).