Начало Рали Льоб начело в рали Монте Карло след обръщане на Латвала

Льоб начело в рали Монте Карло след обръщане на Латвала

29
0
Себастиен Льоб

Себастиен Льоб (Ситроен) излезе начело в рали Монте Карло, първи кръг от световния рали шампионат за 2012 г., след като Яри-Мати Латвала се обърна с Форд-а си на покрив. Финландецът водеше с 30,5 секунди в подреждането. Според непотвърдена информация катастрофата е станала около 10 км след началото на последната за деня четвърта отсечка (второ минаване на Бурзе – Сен Мартиал).

Инцидентът е станал, след като Латвала е изтървал инструкция от страна на навигатора си Мика Антила. Пилотът е бил съсредоточен върху трасето – в етапа на места все още имаше лед. Той не бе сигурен каква ще е ситуацията, защото не бе наясно колко от снега се е стопил спрямо сутринта. Повишеното внимание обаче довело до изтърваването на реплика от Антила, че следващият завой се стеснява и Форд-ът се е обърнал.

Допреди това Яри-Мати бе изключително доволен от автомобила си и много спокоен. Състезанието приключи за него, тъй като в Монте Карло няма суперрали.
Льоб бе по-бърз от Латвала в отсечката и смяташе, съперникът му е натиснал малко повече от необходимото в опит да навакса загубите.

Този път направихме по-правилен избор с гумите, макар да не бе съвсем точен – заяви Льоб (той, както и съотборникът му Мико Хирвонен, бе с две софт и две суперсофт – б.р.). – Бях малко по-бърз, а в последната отсечка всичко се напасна. Сцеплението бе чудесно, балансът – добър и карах така, че да намаля разликата.

Хирвонен с втория Ситроен имаше далеч повече грижи. Той внимаваше в първия си ден като титуляр във френския тим. При удар в стена обаче счупи спирачен диск. Механиците пооправиха нещата и Мико успешно приключи деня, макар да е чак на шеста позиция във временното генерално класиране.

Разочарованието във Форд пък бе огромно, въпреки че Петер Солберг продължава. Представянето на норвежеца е чудесно – той бе изключително доволен от първия ден, въпреки че избирането на гумите бе особено трудно. Петер е трети в подреждането, изпреварен от Дани Сордо. Разликата помежду им е само секунда (Льоб е с аванс повече от минута). Испанецът внимаваше много следобед, след като сутринта удари стена и се наложи екипът да поправя Мини-то му по време на обедния сервиз.

Изненадващо 4-ти след първите четири отсечки излезе Себастиен Ожие. Французинът се чувства прекрасно със своята Шкода Фабия Супер 2000.

Колата е различна, но карането е истинско забавление. Предизвикателството за мен е колко ще мога да напредна спрямо най-бързите. А като цяло това е опит за целия отбор. Трябва да завършвам колкото се може повече ралита, за да се учим – коментира Ожие.

Пети е Евгени Новиков с Форд, който призна, че денят е бил много труден за него и се чувства ужасно изморен в края му. Зад шестия Хирвонен се нареди Франсоа Делкур. Изключително опитният състезател бе с второ време в последната отсечка и остана определено щастлив от представянето си досега. Десетката допълниха Пиер Кампаня (Мини), От Танак (Форд) и Пер-Гунар Андерсон (Протон Сатрия S2000).

Рали Монте Карло продължава утре със следващите шест скоростни отсечки.