Начало Рали Льоб: Петдневният формат на рали е прекалено дълъг за всички във WRC

Льоб: Петдневният формат на рали е прекалено дълъг за всички във WRC

48
0
Себастиен Льоб

Себастиен Льоб започна сезон 2012 г. в световния рали шампионат по възможно най-добрия начин – с победа в Монте Карло. Осемкратният носител на короната в първенството отдавна е рекордьор по победи, като неговите успехи превишават повече от два пъти тези на втория по спечелени ралита Маркус Грьонхолм. Финландецът има 30, а с победата в тазгодишното издание на рали Монте Карло французинът вече е с 68.

– Взе победа №68 в кариерата си в Монте Карло и шеста в тази конкретна надпревара. Как се чувстваше, състезавайки се отново там?

– За мен определено бе удоволствие да се върна в Монте Карло, но по различни причини. Първо, това е най-специфичното рали за годината; освен това част от него е във Франция, а и е домашен старт за навигатора ми [Даниел Елена]. Печелили сме това състезание толкова пъти, сега отново се случи. И аз съм щастлив от това.

– Взимането на максималния брой точки от пауърстейджа означава, че всъщност записа възможно най-добрия старт на сезона.

– Не можеше да е по-добре. Страхотен старт и 28 точки. Почти нямахме грешки, само в началото посбъркахме с избора на гуми, но отборът ни оказа достатъчно добра помощ. Направихме чудесно каране, атмосферата бе великолепна. Да, невероятен старт на сезона.

– Какво е мнението ти за петдневния формат?

– Не го харесвам особено, не е за мен. Мисля, че е малко прекалено дълго по този начин. Това важи не само за мен, а и за всички останали: за журналистите, пилотите и съвсем не съм сигурен, че допълнителните два дни привличат още медии. За частните състезатели е още по-сложно, определено не ми допада.

– На подиума в Монте Карло имаше представители на три автомобилни производители. Очакваш ли сериозна битка не само с Форд, но и с Мини?

– Трябва да попитате Дани [Сордо] дали ще е толкова бърз навсякъде, макар че със сигурност ще се опита. Но да, страхотно е да има пилоти и на трите компании на почетната стълбичка. Надявам се да продължи така.

– В началото на още един WRC сезон чувстваш ли се все така запален да защитиш титлата си?

– Да. Затова съм тук. Целта ми определено е да опитам да взема още една колона, макар че имаше вариант и да спра с 8. Рекордът все още ми принадлежи и не ми се иска да губя. Но като цяло обичам работата си: карането и борбата. Наистина съм щастлив в началото и на този сезон, а мотивацията ми е същата.

– Какво би споделил за представянето на Ситроен DS3 WRC?

– Работеше невероятно. Чувствах се удобно от старта и веднага намерих добър ритъм. Разликата спрямо втория в състезанието бе голяма, но не бих казал, че победата бе лесна. Трябваше да се справим с всякакви условия, като авансът ми в голяма степен бе натрупан благодарение избора на гуми, а той бе дело най-вече на техническия екип на Ситроен Рейсинг и на Мишлен. За първи път от доста време имахме възможността да работим с пет типа гуми и винаги взимахме правилните смеси за конкретните условия на трасето.