Начало Рали Льоб води уверено в Испания, Латвала е на 27 сек зад него

Льоб води уверено в Испания, Латвала е на 27 сек зад него

30
0
Себастиен Льоб

Себастиен Льоб (Ситроен) води уверено в рали Испания след втория ден от последния кръг на световния шампионат за 2012 г. Деветкратният шампион е с 27 секунди аванс пред Яри-Мати Латвала (Форд). Трети вече е Мико Хирвонен с втория DS3 WRC (на повече от 1:14 мин от съекипника си).

Льоб нямаше проблеми начело в поддържането на ритъма си.

Условията бяха далеч по-добри в сравнение със сутринта – коментира французинът. – Постарах се сериозно. Поведението на колата наистина е много добро.

В следващия етап шампионът бе малко по-агресивен от нужното и призна, че след това е намалил малко темпото.

Латвала полагаше още по-големи усилия, но все пак изоставаше от Себастиен в състезателната дистанция.

По трасето има и мокри, и сухи места и не съм особено силен в такива условия, докато Льоб е страхотен при тях – призна финландецът. – Настройките ми са прекалено меки. Колата ми трябва да е с такива за сухо трасе, а не е. Твърде нервна е и съответно не мога да карам с достатъчно увереност.

Междувременно Хирвонен доближи Мадс Остберг на 5,5 сек и във втория следобеден етап (Ел Приоритат 2) го задмина в класирането. Норвежецът не бе доволен от настройките на Форд-а си и планираше да промени някои от тях, за да направи окачването по-твърдо в опита си да поддържа темпото на Ситроен-а.

Реглажите са абсолютно ужасни, колата направо не се кара. Губя сцепление навсякъде, където е по-сухо. Вървя повече настрани, отколкото направо. И това се отразява на резултатите ми – гаранция ще загубя още повече време – безнадеждно е – обясни Мадс.

Положението бе толкова зле, че след Риба-роха дЕбре 2 пилотът на Адапта заяви, че вече просто не разбира какво не е наред, а освен това се озова още едно място по-назад – пети, на 2,6 сек зад От Танак (Форд). Естонецът спечели последната отсечка за деня, след като преди това бе доста внимателен.

Дани Сордо пък възнагради екипа си Продрайв за усилията да поправят Мини-то му с победа в десетата за състезанието отсечка (Ла Мусара 2). Екипът се справи с проблем в двигателя и испанецът натисна максимално, като бе най-бърз от всички в почти 21-километровия етап.