Начало Рали Льоб излезе начело в рали Турция през втория ден

Льоб излезе начело в рали Турция през втория ден

27
0

Себастиен Льоб води във временното генерално подреждане на рали Турция след приключването на втория ден.

Французинът излезе начело два етапа преди края на съботната надпревара, като бе благоприятстван от сполетелите тогавашния водач Себастиен Ожие трудности. Зад Льоб съответно на 16,2 и 17,3 сек. се движат Петер Солберг и Мико Хирвонен.

Денят започна с победа на Петер Солберг в началния етап Гьокбейли 1, но тъй като лидерът в генералното класиране – Себастиен Ожие изостана от него едва с 0,6 сек., това не помогна много на норвежеца, който продължи да заема четвърто място в таблицата. Всъщност за чудесното представяне на Ожие, както и на другите пилоти на Ситроен Льоб и Сордо, спомогна възприетата от отбора тактика. Екипажите бяха изпратени с леко износени предни гуми като целта бе да имат повече грип на асфалтовата секция, което даде реален положителен резултат, доказал се от междинните времена, където Ситроен-ите направо летяха в сравнение с Форд-овете.

Отсечката същевременно се оказа голямото премеждие на Яри-Мати Латвала (Форд), който 1 км след старта, т. е. на асфалтовата секция от смесения етап, се удари в крайпътен насип и колата му се преобърна. Финландецът и навигаторът му бяха невредими и се завърнаха в състезанието, въпреки колосалното изоставане от 9 мин. и повредата в турбото.

В следващия етап Мико Хирвонен (Форд) атакува и се изкачи до второ място в генералното класиране, измествайки Дани Сордо като същевременно чувствително намали разликата с лидера Себастиен Ожие. На този изцяло макадамов етап предимството бе на страната на финландеца, тъй като той потегли от сервиза с 4 чисто нови гуми, което реално му донесе шанс да изпревари Сордо.

Още в следващата отсечка Бозхане 1 обаче последва отговорът на водача Ожие, който отново увеличи разликата си пред втория Хирвонен.

В последния преди обедния сервиз етап най-бърз бе Солберг. Успехът на норвежеца се дължеше не само на прецизно каране, а и на точно изпълнена стратегия. В предходните етапи Петер се стремеше максимално да съхрани гумите си. Благодарение на това имаше възможност да атакува в последната отсечка, която същевременно бе и най-дългата в цялото рали и много от пилотите се притесняваха дали ще успеят да я преминат безпроблемно. От своя страна Себастиен Льоб също се представи на ниво, давайки второ време, което пък му позволи да се изкачи на четвърта позиция в генералното класиране.

Следобед пилотите изминаха по още веднъж същите четири етапа като ключовият момент се оказа предпредпоследната отсечка Улупелит 2. До момента Льоб стопяваше преднината на съперниците си и от четвърта позиция в генералното се изкачи до втора, т.е. движеше се след лидера Ожие. Във втората следобедна отсечка обаче Ожие бе принуден да спре в етапа, за да смени експлодирала гума. Така той изгуби 3 мин, слезе до пета позиция в генералното и освободи лидерското място за Льоб.

В крайна сметка Себастиен Льоб успя да приключи деня като водач, следван от Петер Солберг и Мико Хировнен

Все пак финалният победител в рали Турция ще е ясен едва утре, когато екипажите преминат и последните шест етапа.