Начало Рали Льоб: Окуражени сме, че рали България е на асфалт

Льоб: Окуражени сме, че рали България е на асфалт

6
0

Себастиен Льоб и Дани Сордо са окуражени от факта, че рали България ще е на асфалт, въпреки че етапите са напълно непознати за тях. Това споделиха пилотите на Ситроен по време на официална пресконференцията, организирана в централата на Автомотор Корпорация в Божурище преди началото на българската надпревара.

Себастиен Льоб, Дани Сордо и навигаторите им Даниел Елена и Марк Марти пристигнаха в София преди ден, специално за демонстрация на пл. Батенберг със състезателния им автомобил Ситроен C4 WRC. Началото на рали седмицата им в България пък на практика бе поставено с присъствието им на пресконференция. В страната ни са по-малко от денонощие, не са видели много, а предварително изобщо не са знаели какво да очакват, тъй като това е първото им посещение. Сега обаче с радост споделиха, че България със сигурност може да се определи като притежател на завидна „рали култура“.

– Вчера на площада атмосферата бе приказна, определено преживяването ми хареса – коментира Льоб. – Мисля, че в България броят на рали почитателите е изключително голям и ралито ще се радва на широка популярност.

Съотборникът на французина Дани Сордо допълни:

Както Себастиен каза, вчера по време на демонстрацията имаше огромен брой хора, което автоматично означава много рали почитатели. За нас всичко в България в абсолютно ново. Надявам се цялата надпревара да премине добре и да си тръгнем както с добри резултати, така и с прекрасни впечатления.

Същевременно за рали България трябва да се имат предвид едновременно две неща. Състезанието е напълно ново в календара на WRC, т.е. непознато за екипите и пилотите. Второ, че е първата изцяло асфалтова надпревара тази година. И Льоб и Сордо обаче не са притеснени от гореизброенoтo.

Колите ни определено са много добри на асфалт – не скри Себастиен. – Знаем го със сигурност. Затова, фактът, че ралито е асфалтово, е по-скоро окуражителен. Естествено, трасето е напълно ново, но междувременно разбрахме някои подробности за него. Например, че на места асфалтът е доста хлъзгав. Като евентуален проблем за нас може да се яви обстоятелството, че освен нашите, ще има и много други автомобили Ситроен, които ще ни съперничат.

И двамата пилоти на заводския тим на Ситроен са мотивирани да успеят в българската надпревара. Себастиен например разкри, че стимулът му да се състезава никога не се е дължал на жаждата за награди, а на любовта към самото карането. По тази причина след толкова успехи, той продължава да изпитва все същото желание да се състезава.

Дани Сордо от своя страна продължава да очаква първата си победа и не изключи тя да се случи именно тук, в България.

От утре екипажите на Ситроен, както и повечето от участниците в рали България 2010, започват опознавателни тренировки на скоростните отсечки.