Начало Избрани Логан Сарджънт взе суперлиценз и ще е пилот на Уилямс догодина

Логан Сарджънт взе суперлиценз и ще е пилот на Уилямс догодина

790
0
Логан Сарджънт
Логан Сарджънт; снимка: Уилямс

Логан Сарджънт изпълни единственото изискване, което имаше тимът на Уилямс, за да го направи титуляр във Формула 1 през 2023 г. 21-годишният американски пилот изкара суперлиценз. Последният кръг от Формула 2 се проведе в Абу Даби и Сарджънт завърши четвърти в първенството. Това му носи 30 точки, а има 20 от третото място във Формула 3 през 2020 г. Йост Капито по-рано този сезон, че американецът ще е пилот на Уилямс догодина ако изкара суперлиценз. Това стана, което означава, че и последното неизяснено титулярно място във Формула 1 за 2023 г. вече е заето.

Логан Сарджънт ще е първият американски пилот титуляр в Гран при след Скот Спийд. В F1 отдавна се говори за нарастващата популярност на спора в Съединените щати. Догодина там ще има три състезания – в Маями, Остин и Лас Вегас.

Сарджънт ще участва с Уилямс в теста за млади пилоти в Абу Даби тази седмица. Според информация от последните дни отборът от Гроув може да се разбере с Алпин, за да даде възможност на младежа да натрупа допълнителен опит през зимата

Става дума за частни изпитания с болид на френския екип от 2021 г. С такава кола правиха тестове Оскар Пиастри, Джак Дуън, Ник де Врис и Антонио Джовинаци. Пиастри имаше програма с отбора. Останалите пилоти участваха в частен тест през лятото на пистата Хунгароринг в Будапеща, когато от Алпин още преценяваха кого да вземат на мястото на Фернандо Алонсо. Двукратният световен шампион отива в Астън Мартин, където буквално се пренесе снощи, облечен още в синия екип на Алпин.

Отмар Шафнауер потвърди информацията, че от Алпин са готови да помогнат на Уилямс и Сарджънт пред motorsport.com.

„От Уилямс ни помогнаха с Пиастри, а за Логан ще е ценно да кара болид от Формула 1, дори да е двегодишна кола. Пак е сравнително близка до последното поколение болиди. И ние ще я дадем, ако от Уилямс решат да се възползват“, допълни шефът на Алпин в F1.