Начало Рали Лоикс поведе в рали Геко Ипр в Белгия

Лоикс поведе в рали Геко Ипр в Белгия

60
0

Местният ас Фреди Лоикс води в генералното класиране след края на първия състезателен ден от рали Геко Ипр в Белгия, 6-ти кръг от IRC.

Белгиецът, който е печелил ралито 5 пъти, участва в надпреварата с фейслифт-версията на Шкода Фабия S2000. Той пое лидерството още в третата отсечка от първия ден и не го изпусна до края.

Непосредствено зад него обаче е настоящият IRC шампион Крис Мийк с Пежо 207, който за момента няма никакви проблеми. Същевременно той ще започне втория ден малко по-спокоен, тъй като лидерът в генералното класиране в IRC – Юхо Ханинен с Шкода, отпадна в средата на първия ден. Неговият съотборник Ян Копецки пък е трети за момента, след като не успя да отговори на темпото на двамата лидери в ралито. Той избра по-меки гуми за второто минаване по отсечките от първия ден (общо 3 на брой) и според него именно това е причинило забавянето му.

Младият белгиец Тиери Нювил, който кара Пежо 207 S2000 за тима на Кронос Рейсинг, за който кара и Мийк, се нареди четвърти след края на деня, а непосредствено зад него останаха местните пилоти Питер Чоен и Бернд Касиер. Естествено всички те бяха облагодетелствани с една позиция заради отпадането на Ханинен.

Андреас Микелсен с Форд Фиеста S2000 започна с амбицията да разкрие нереализирания според него в Сардиния потенциал на своя автомобил, но спука гума още в началото на деня, затова в крайна сметка след края на шестата отсечка той се нареди на осма позиция.

На девето място остана Бруно Магалеш с Пежо 207 S2000, a Топ 10 завърши най-добре класиралият се състезател с кола от Група N – Яспер ван ден Хювел с Митсубиши Лансер.

През втория ден пилотите ще трябва да изминат двойно по-голяма състезателна дистанция, отколкото през първия. В състезанието стартираха 97 екипажа, като 25 от тях бяха с коли S2000. Единият от фаворитите обаче – Стефан Саразен с Пежо 207, отпадна още в първата отсечка, а третият в генералното подреждане на IRC в момента – Гай Уилкс, изобщо не стартира, тъй като все още не се е възстановил от контузията на 1-ви и 2-ри гръбначен прешлен, която получи вследствие на катастрофата си в рали Сардиния.